Ørjan_S Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Hmm..har nå omprogramert min ørten ganger jeg men =P Omprogramert hva? Sier du altså at denne er verdiløs uten EWS? Fikk nemlig bare hjernen. Dersom jeg ikke husker mye feil, er det kun nye DDE/DME som kan knyttes opp mot eksisterende EWS ved bruk av BMW's utstyr. Skal man gjøre dette med brukte må enten få "resatt" brukt DDE/DME slik at DDE/DME kan parres med EWS, eller lest ut kode og reprogrammere denne i EWS eller DME/DDE.
Azeton Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Hmm..har nå omprogramert min ørten ganger jeg men =P du er ikke den eneste jeg vet om heller
///Naitsirk Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Hmm..har nå omprogramert min ørten ganger jeg men =P Omprogramert hva? Omprogramert EWS til å starte med annen hjerne enn den kom med fra fabrikk.. Åja...brukt hjerne som har gått i annen bil tidligere
Ørjan_S Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Tenkte EWS3 med en gang jeg, men e39 har vel EWS2 på tidligere årsmodeller som igjen enkelt kan resynkroniseres...
///Naitsirk Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 På siste siden her er det en oversikt når ews I, II og III kom på di forskjellige bilene http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_EWS.pdf
fast Dog Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 da har jeg ews III da!Min er 98mod! bilen skal inn til verksted imrg så da finner vi ut om det går el ikke.
aloebiz.net Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 99 modell E46 323Ci som jeg hadde gikk ikke an å omprogrammere! De prøvde på autozentrum i Oslo, men det gikk ikke. Måtte ha fabrikkny hjerne... Startsperrekoden brennes hvist inn i chipen når den programmeres første gang.. Jeg kjøpte først hjerne fra høgger i sverige med identisk nummer og den gikk ikke an å bruke... Dette gjelder EWSIII: DME Control ModulesReplacement DME Control Modules are “off the shelf” and must be programmed for the specific vehicle. After programming the DISplus software informs the EWS III (3.3) control module that a new DME has been installed. The next time the ignition is switched on, the EWS III (3.3) module will send the entire “Rolling Code Table” to the DME and reset it to “Rolling Code” #1. The DME will automatically burn the “Rolling Code Table” into its memory. Once the table has been burned into the DME memory it can NOT be changed. For this reason once a DME is “Married” to the vehicle it will not work in any other vehicle. Under certain condition “Alignment” of the DME and EWS III (3.3) modules may still be necessary. The alignment procedure only resets the code table to code #1 it does not change the “Rolling Code Table”.
///Naitsirk Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Fått fyra nå eller ? Jeg har også 98 modell..den går det å bytte hjerne i ihvertfall
fast Dog Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Har ikke fått bilen tilbake enda!Bilen min er litt nedprioritert pga jeg ikke har noe timebestilling. Men fikk beskjed at dette lot seg gjøre så nå venter jeg bare! nevnte et eller annet om at hjernen kunne tømmes 10 ganger før det skjærer seg! Uten å gå videre inn på det. Kommer tilbake med tilbakemld. Bavaria mente derimot at jeg måtte kjøpe helt ny hjerne fra dem.Var umulig å omprogrammere den. Satan så frekk å prøve å lure meg på den måten!
///Naitsirk Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Bavaria mente derimot at jeg måtte kjøpe helt ny hjerne fra dem.Var umulig å omprogrammere den. Satan så frekk å prøve å lure meg på den måten! Makan te amøber hah..da hadde jeg fyra på alle plugga gitt =p
aloebiz.net Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 På autozentrum så prøvde de virkelig å få det til på min e46 med EWS III og det gikk ikke... Så hvordan dere har fått omprogrammert en brukt hjerne til å virke på deres bil er rart.. Det står også i den dokumentasjonen at det ikke er mulig. Når DME første er "married" til en bil så kan den ikke brukes på andre biler.
///Naitsirk Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Jah aner ikke helt jeg men er tydeligvis ett skille hvor det går og ikke går...98 model e39 kan jeg skrive under på at tar ca 15 minutter å omprogrammere
fast Dog Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 Jepp...da har jeg fått bilen tilbake og alt virker tipp topp så langt Er kjempefornøyd! Bavaria kan ryke å reise! Ubrukelige tullinger!
Eivinos Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 det var jo godt høre:) Må denne programeringen utføres på en hjerne til en 325i e36 også? venter på en brukt en jeg har bestilt av en her innne på forumet.
///Naitsirk Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Trur ikke du trenger å omprogrammere noe...men veit ikke sikkert altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå