Gå til innhold

Ny hjerne! Ingen start! *LØST*

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hmm..har nå omprogramert min ørten ganger jeg men =P

Omprogramert hva?

Sier du altså at denne er verdiløs uten EWS? Fikk nemlig bare hjernen.

Dersom jeg ikke husker mye feil, er det kun nye DDE/DME som kan knyttes opp mot eksisterende EWS ved bruk av BMW's utstyr.

Skal man gjøre dette med brukte må enten få "resatt" brukt DDE/DME slik at DDE/DME kan parres med EWS, eller lest ut kode og reprogrammere denne i EWS eller DME/DDE.

Skrevet
Hmm..har nå omprogramert min ørten ganger jeg men =P

Omprogramert hva?

Omprogramert EWS til å starte med annen hjerne enn den kom med fra fabrikk.. Åja...brukt hjerne som har gått i annen bil tidligere

Skrevet

99 modell E46 323Ci som jeg hadde gikk ikke an å omprogrammere! De prøvde på autozentrum i Oslo, men det gikk ikke. Måtte ha fabrikkny hjerne...

Startsperrekoden brennes hvist inn i chipen når den programmeres første gang.. Jeg kjøpte først hjerne fra høgger i sverige med identisk nummer og den gikk ikke an å bruke...

Dette gjelder EWSIII:

DME Control Modules

Replacement DME Control Modules are “off the shelf” and must be programmed for the

specific vehicle. After programming the DISplus software informs the EWS III (3.3) control

module that a new DME has been installed. The next time the ignition is switched on, the

EWS III (3.3) module will send the entire “Rolling Code Table” to the DME and reset it to

“Rolling Code” #1.

The DME will automatically burn the “Rolling Code Table” into its memory. Once the table

has been burned into the DME memory it can NOT be changed. For this reason once a

DME is “Married” to the vehicle it will not work in any other vehicle.

Under certain condition “Alignment” of the DME and EWS III (3.3) modules may still be necessary.

The alignment procedure only resets the code table to code #1 it does not change

the “Rolling Code Table”.

Skrevet

Har ikke fått bilen tilbake enda!Bilen min er litt nedprioritert pga jeg ikke har noe timebestilling. Men fikk beskjed at dette lot seg gjøre så nå venter jeg bare! nevnte et eller annet om at hjernen kunne tømmes 10 ganger før det skjærer seg! Uten å gå videre inn på det.

Kommer tilbake med tilbakemld. Bavaria mente derimot at jeg måtte kjøpe helt ny hjerne fra dem.Var umulig å omprogrammere den. Satan så frekk å prøve å lure meg på den måten!

Skrevet
Bavaria mente derimot at jeg måtte kjøpe helt ny hjerne fra dem.Var umulig å omprogrammere den. Satan så frekk å prøve å lure meg på den måten!

Makan te amøber :evil: hah..da hadde jeg fyra på alle plugga gitt =p

Skrevet

På autozentrum så prøvde de virkelig å få det til på min e46 med EWS III og det gikk ikke... Så hvordan dere har fått omprogrammert en brukt hjerne til å virke på deres bil er rart..

Det står også i den dokumentasjonen at det ikke er mulig. Når DME første er "married" til en bil så kan den ikke brukes på andre biler.

Skrevet

det var jo godt høre:)

Må denne programeringen utføres på en hjerne til en 325i e36 også? venter på en brukt en jeg har bestilt av en her innne på forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...