Kriz85 Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Jeg må fylle på girolje på min E36 M40. Er det egen beholder til dette? Ser det er en beholder som står noe med ATF på lokket, men trodde dette var servo olje? Trodde man skulle fylle på selve girkassen men finner ikke lokket man skal fylle på. Noen som har gjort dette før? På forhånd takk. Mvh Kristian
Fliid Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Under bilen. Se på høyre side av girkasse. 15 - 20 cm opp på girkasse. Der er en skrue (ryggelysbryteren er der også, men den kan du la stå) Skru ut denne og fyll på. Har du ikke en liten pumpe for å få oljen inn i hullet, så kan du træ en slange fra motorrom og ned i hullet på girkasse. Skal fylle så mye at det renner over, altså, det renner ut av påfyllingshullet. Da har du tilstrekkelig mengde på girkasse. Lokket du snakker om har du helt rett i hva hører til, servo oljen.
Stianvi Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 for dette er en manuell ikkesant? hvis det er automat må du fylle via peilepinnen til girkassa. og den skal peiles mens bilen er igang og du har dratt den gjennom alle gira
Kriz85 Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 Takker for meget god forklaring. Da har jeg noe og gjøre imorgen også. Hehe.. Det er manuell kasse ja. Mvh Kristian
Kriz85 Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 Ja er det. Jeg har lissom ikke andre ting og gjøre heller. Hehe.. Men det er greit med bimmers. Veit ikke hva jeg skulle gjort uten. Mvh Kristian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå