Gå til innhold

Skifte hjullager bak e39 touring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av med bremseskive, husk å juster håndbrekk tilbake litt før du prøver å ta denne av. Ut med stikkaksel. 36mm 12kant er senter mutteren for denne. Kan med fordel fjerne hele akselen, løsner den da fra differensialen også. Bank nav ut fra lager.

Boltene på baksiden av lageret er Torx og størrelsen husker jeg ikke, men ett sett til 1/2" duger fint. Størrelsen er der. Torx koppnøkler for utvendig torx.

Press på plass spindel i nytt lager. Skru på plass det nye lageret. Husk å bytt boltene som holder lageret fast i spindel, dette er viktig å ett ikke så lite stalltips fra meg.

Skrevet

Takker for svar. Skiftet bremser hele veien rundt i dag da jeg oppdaget at bakhjulet,venstre side,kunne bevege seg litt. Tenkte dette kunne være hjullager,men etter å ha sett på tegninger + div forumstoff er det og mulig at det kan være foring/stag.

Skrevet

Lageret skal vel være rimelig slitent før du merker slakk i det ved å dra i hjulet ja. Så vil nok tro at det er noen foringer eller kuler som er slitene.

Få med deg en kammerat sånn at en kan dra i hjulet, mens den andre kjenner etter på alle foringer og kuler for å finne ut hvor det glipper.

Skrevet

Hei. Takker for gode svar.

Ser at Fliid har spesialverktøy til å ta ut knirkeforingen med.

Er det mulig å få disse da jeg har tilgang på dreiebenk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...