thraks Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Noen som har gjortr dette? Hvilken nøkkel skal man bruke på de 4 boltene som holder lageret? Er dette mye jobb?
Fliid Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Av med bremseskive, husk å juster håndbrekk tilbake litt før du prøver å ta denne av. Ut med stikkaksel. 36mm 12kant er senter mutteren for denne. Kan med fordel fjerne hele akselen, løsner den da fra differensialen også. Bank nav ut fra lager. Boltene på baksiden av lageret er Torx og størrelsen husker jeg ikke, men ett sett til 1/2" duger fint. Størrelsen er der. Torx koppnøkler for utvendig torx. Press på plass spindel i nytt lager. Skru på plass det nye lageret. Husk å bytt boltene som holder lageret fast i spindel, dette er viktig å ett ikke så lite stalltips fra meg.
thraks Skrevet November 15, 2009 Forfatter Skrevet November 15, 2009 Takker for svar. Skiftet bremser hele veien rundt i dag da jeg oppdaget at bakhjulet,venstre side,kunne bevege seg litt. Tenkte dette kunne være hjullager,men etter å ha sett på tegninger + div forumstoff er det og mulig at det kan være foring/stag.
hillmar Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Lageret skal vel være rimelig slitent før du merker slakk i det ved å dra i hjulet ja. Så vil nok tro at det er noen foringer eller kuler som er slitene. Få med deg en kammerat sånn at en kan dra i hjulet, mens den andre kjenner etter på alle foringer og kuler for å finne ut hvor det glipper.
Fliid Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 Slitasjen er da nok på " knirkeforingen" . Mer informasjon om denne foringene i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... irkeforing
hillmar Skrevet November 15, 2009 Skrevet November 15, 2009 På min var det kula på øvre bakre bærearm som var utslitt. Men som fliid sier så er det vanlig at "knirkeforingen" er klar for utskiftning...
thraks Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Hei. Takker for gode svar. Ser at Fliid har spesialverktøy til å ta ut knirkeforingen med. Er det mulig å få disse da jeg har tilgang på dreiebenk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå