Z3-Eivind Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Har du forresten sjekket vannventilen til varmesystemet? Disse kan henge, er ikke helt uvanlig på E36 og Z3. Jeg går ut i fra at du har sjekket at det er tilstrekkelig med kjølevæske i systemet siden det har vært luftet.
brumle Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 Da foreslår jeg at du tar en kompresjonstest og sylinderlekasjetest. Er det sirkulasjonspumper på disse? Er vannpumpa i bra stand? Vannpumpen er skiftet april 2008 men det er veldig dårlig sirkulasjon i systemet. Snakket akkurat med verkstedet og mye tyder på vannpumpa eller toppakningen er røket.
brumle Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 Har du forresten sjekket vannventilen til varmesystemet? Disse kan henge, er ikke helt uvanlig på E36 og Z3. Jeg går ut i fra at du har sjekket at det er tilstrekkelig med kjølevæske i systemet siden det har vært luftet. Skal "lufte" dette forslaget for verkstedet:)
bmwkizn Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Knalltøff z3. var rått med lambodører på denne bilen
brumle Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 M43 1,9 har ikke 140hk men 116 hk. M44 1,9 har 140hk. Husk at det kreves ganske mye for å få til en slik ombygging. Det er ikke bare en motorstyring og en annen motor som skal erstattes og settes inn, du har også bl. a. EWS (startsperre) som går opp mot bilens ch.nr og motor og div andre styreenheter som ikke vil harmonere opp mot bilen. 6ern har nok et litt annet ledningsnett også. Det er nok av dem som begynner på slike prosjekt og angrer etterpå. Man skal ihvertfall vite hva man begynner på før man gir seg ut på slikt. Jeg ville heller funnet en tilsvarende motor og heller optimalisert den, var jeg deg. Lykke til!Mvh Eivind Har selv for liten kompetanse til et slikt prosjekt, så jeg får vel prøve å optimalisere og reparere det som fixes kan:)
brumle Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 Knalltøff z3. var rått med lambodører på denne bilen Ja den vekker litt oppmerksomhet:) Spesiellt her oppe i Vesterålen i nord. Veldig få slike biler her. Var skeptisk til den på vinterføre, men funker som fy med nokia hakka 5.
kbteknik Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 M43 1,9 har ikke 140hk men 116 hk. M44 1,9 har 140hk. Husk at det kreves ganske mye for å få til en slik ombygging. Det er ikke bare en motorstyring og en annen motor som skal erstattes og settes inn, du har også bl. a. EWS (startsperre) som går opp mot bilens ch.nr og motor og div andre styreenheter som ikke vil harmonere opp mot bilen. 6ern har nok et litt annet ledningsnett også. Det er nok av dem som begynner på slike prosjekt og angrer etterpå. Man skal ihvertfall vite hva man begynner på før man gir seg ut på slikt. Jeg ville heller funnet en tilsvarende motor og heller optimalisert den, var jeg deg. Lykke til!Mvh Eivind Har selv for liten kompetanse til et slikt prosjekt, så jeg får vel prøve å optimalisere og reparere det som fixes kan:) hvis det er vannpumbe hadde jeg gått for ett lite kompressorkit. det er rimelig enkelt å montere, og det går bra
brumle Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 M43 1,9 har ikke 140hk men 116 hk. M44 1,9 har 140hk. Husk at det kreves ganske mye for å få til en slik ombygging. Det er ikke bare en motorstyring og en annen motor som skal erstattes og settes inn, du har også bl. a. EWS (startsperre) som går opp mot bilens ch.nr og motor og div andre styreenheter som ikke vil harmonere opp mot bilen. 6ern har nok et litt annet ledningsnett også. Det er nok av dem som begynner på slike prosjekt og angrer etterpå. Man skal ihvertfall vite hva man begynner på før man gir seg ut på slikt. Jeg ville heller funnet en tilsvarende motor og heller optimalisert den, var jeg deg. Lykke til!Mvh Eivind Har selv for liten kompetanse til et slikt prosjekt, så jeg får vel prøve å optimalisere og reparere det som fixes kan:) hvis det er vannpumbe hadde jeg gått for ett lite kompressorkit. det er rimelig enkelt å montere, og det går bra Hvor mye vil et slikt kit ferdigmontert komme på? Kan mitt lokale verksted utføre en slik jobb? Hadde vært sinnsykt bra med kompressor på.
kbteknik Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 ja det skulle jeg mene, der er mange verksteder der tar på seg sånne jobber
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå