Amzoch Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Etter en langtur i går, så stoppa jeg biln om kvelden. og i morrest startet den ikke på første forsøk, måtte ta en gang til og av gammel vane så pumpa eg gassen litt da startet den.. samme når eg sku fra jobb. Stoppet bilen sku hente ungen. Startet på endre forsøk men bynte kjøre med en gang, da røkka den og stoppa. starta bynte kjøre med en gang. samme probleme.. starta og venta i 15 sek.. så va det ingen problem.. anelse ka det kan være? Snakk om en 98 mod 520i
en325ic Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 veivakselgiver kamakselgiver Har ikke du carsoft?
Amzoch Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Jo har forsåvitt det.. Se om eg får tid å en diagnose test
Amzoch Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 vanskelig å bytte disse vist det vise seg være det?? kan ikke være bare pluggan som bynner bli kaputt
Amzoch Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 Tok nu en test.. va ikke lite feil.. bynner se mørkt på den biln.. 21. Vanos : electrical fault 55. Oxygen sensor heater 1 og 2 14. Intake-air temp sensor 83. cranckhaft angle puls generator 39. servo-motor : electrical error Bf instument clutster internal error kill me.
en325ic Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 83 der har du svaret! veivakselgivern. den er ikke vanskelig og skifte er bare av me viskose viften og vifte kappa. stikket ligger under innsuget d kommer du til vist du løsner luftfilterboxen.
Amzoch Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 enn alt det andre? vilken symtomer er att oxygen sensoran e dau?? Det som e så rart. tok diagnose i sommer. ingen ting. jah intake-air sensorn va gåen.. Men probleman starta etter en lang VÅT (ikke av regn) saltig tur på innlande.. kanskje man kan ta av kontaktan og med elspray inn.. att det er kommet salt og møkk i dem..
en325ic Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 har du motordeksel under biln? kan være at det er kommet en del skitt på giverhjulet! men vest du ikke har bytta veivgiver før så er det på tide den begynner periodisk og plutselig og før du vet ordet av det så starter ikke motorn. ang de andre feilminnene har bil gådt noe dålig eller nøkking?
Amzoch Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 Hvor er giverhjule? Jah har deksel under. HMm eneste før noen mnd sia.. va bare par ganger i løpet av tja 3 daga. att vist eg slapp gassen og gassa så røkka det.. var bare pr røkk pr tur.
en325ic Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 nei kan bare være tilfeldig at det begynte etter lang turn! men bytt veivakselgivern! giverhjulet er Svingningsdemperen som er plasert i forkant av veiva. når man har feilminne på veivakselgivern så har jeg ikke vært borti at det er en følgefeil. 21. Vanos : electrical fault dette kan være en følgefeil av veivaksel feiln 55. Oxygen sensor heater 1 og 2 vet du om blandingen var for mager eller feit?
hillmar Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Har du sletta kodene, kjørt en tur og så lese av for å se om noen av de dukker opp igjen?
Amzoch Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 sletta di i dag. så ska se om eg får tid i morra. ( e litt opptatt denne uka) en325ic: du har ikke orka sett på gs bildeler og funne ett bilde der den er og ser ut. ( giverhjule) nei vet ikke om den e før fet heller mager.. hmm..
Amzoch Skrevet November 17, 2009 Forfatter Skrevet November 17, 2009 hmm.. trur eg ska ta en motor vask i morra.. bare for å skjekke formorro skyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå