Flua Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Har akkurat montert et avtagbart orginalt hengerfeste, med orginalt ledningsnett. Har fått med en egen "interfaceboks", undersøkt litt og funnet ut at dette er en egen lysmodul. På ledningsnettet til denne så er det forgreninger til begge baklyktene, og som jeg har forstått det etter å ha lest på spagetticoder så tar modulen signalene for bremselys, kjørelys og blinklys fra baklampene, mens det er en datalink mellom denne modulen og lysmodulen i bilen. Denne overføres det feilkoder, tåkelys og ryggelyssignal i. Problemet er bare at jeg ikke har noe koblingsskjema for dette.. Er det noen som har peiling på dette? Evt har en monteringsveiledning for dette ledningsnettet? Det er tre ledninger jeg er usikker på, en rød, en rød og blå, og en blå og gul (tror jeg) som vist er denne datalinken. Har ikke peiling på hvor den skal kobles hen da.. Tror dere lysmodulen må kodes om for å få dette til å fungere?
en325ic Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 er ikke interfaceboks i orginalt ledningsnett! da er det en styreenhet.. sp det du har er uorginalt. nei du trenger ikke og kode får og få dette til og fungere. det er E39 det er snakk om?
Flua Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Er e39 det er ja, 98'mod 523. Det er originalt ledningsnett jo, det er et bmw nummer og bmw merke på boksen. Ifølge en bmw forhandler i nærheten her så finnes det tre forskjellige ledningsnett til hengerfeste på e39, og han sa ingenting om at det ikke var orginalt når jeg forklarte hvordan det var. Prøvde å få tak i monteringsveiledning derfra, men han var ikke helt villig til å gi ut det :\
Glennski Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Må du ha feilkodevarsel fra hengeren da? Hvis ikke, så er jo koblingen en enkel sak. Bare å hente de forskjellige signalene fra baklyktene.
Flua Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Trenger ikke feilkodevarsling, men vet ikke om modulen vil fungere uten at datalinken er koblet. Ryggelys og tåkelys overføres i denne datalinken ihvertfall i følge spaghetticoder.. Får vel kanskje bare prøve å be pent om monteringsanvisning hos noen forhandlere Om ingen har noe liggende?
tomerikk Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 7 pol kontakt http://www.transportsysteme24.de/images ... 7BM020.pdf 13 pol http://www.transportsysteme24.de/images ... 3BM009.pdf
Flua Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Da har jeg fått montert, og testet det elektriske! Alt fungerer perfekt, måtte koble en ledning til den originale lysmodulen. Tåkelys bak på bilen skrur seg automatisk av når henger med tåkelys kobles på, mener det er samme med ryggelys også. Var ingen av de som du linket her, men fikk tak i fra forhandler. Fikk tak i tre forskjellige monteringsveiledninger, som skal dekke alle e39'er. Er vist et ledningsnett fra 96 til 97, et fra 97 til 00 og et etter 00 tror jeg.. Skal ikke si det for sikkert, men mener det var noe slikt jeg fikk høre. Uansett, så legger jeg opp alle monteringsveiledningene her Veiledning 1 Veiledning 2 Veiledning 3
Gunnar Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 For all del gjør det skikkelig slik Flua her har gjort. Strømtjuver på baklyktene er bare drit, og lager kødd for check controlen. Syns det er genialt med skikkelig ledningsnett på hengerfestet, jeg har parkeringssensorer både foran og bak på 7eren. Så fort det kobles på henger så kobler bilen ut sensorene bak, men lar de foran være på. Den varsler også i instrumentpanelet om gåent lys på hengeren.
Flua Skrevet November 20, 2009 Forfatter Skrevet November 20, 2009 Skal det være, så skal det være! Det trengtes ingen koding av bilen heller, selv om ledningsnettet ble koblet opp mot bilens originale lysmodul
capri-rs Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 flotte greier.hvilken burde eg bruke .2000 e39 540iat?
F10 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Har montert hengerfeste på 2 stk. e39 - en '96 523i og en '01 525dA. Prinsippene var like, men det var noe forskjell på kontaktene til baklysene. Det som skapte mest bry, var den ene ledningen som skulle kobles til lysmodulen foran venstre fordør. Trangt ved torpedoveggen og mye som måtte demonteres for å få fram ledningen. Riktig kabelsett får du via chassisnummeret.
Bikerider Skrevet September 6, 2014 Skrevet September 6, 2014 Flau, har du fremdelse de monteringsveiledningene? fikk ikke opp noe da jeg prøvde å åpne linkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå