Gå til innhold

525ia 24v lugger og napper rundt 1700-2200 rpm. Hva er gale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Byttet i går plugger, oljefilter, olje og bensinfilter. Etter dette har bilen gått delvis ugjevnt på tomgang(risting) og den hopper og rister på rundt 1700-2200 rpm. Noen clues? Går den på 5 sylindre kanskje? Håper noen har et svar! Tenkte forresten at det ene motorfeste kunne være delvis defekt? Motor går forresten nappefritt under og over dette turtallet. Motor mangler litt effekt tror jeg, for den går litt dårligere mener jeg!

Skrevet

Jeg har noe av det samme problemet bare at min jokker under kraftig pådrag, gir jeg litt mindre gass så går den bra. å med jokking så mener jeg at det er akkuratt som om tenninga slår seg av å på av seg selv veldig kjapt.

Skrevet

Kan være den suger falsk luft

Har også vært borti plugg hetter den som er festet mellom plugg og coil den er til og bytte ut fåes på bmw :D:oops:

Skrevet

Har du skjekket etter overslag fra pluggene? hvis det har kommet litt fuktighet på tennplugg så kan du se det gnistre litt. prøv dette i mørket og gi litt gass, så ser du evnt!

Skrevet

Ja tenkte meg at den gikk på 5. stemmer med risting ved gasspådrag, men kun ved 1700-2200. Min stefar mente dette var pga at det var der alle stemplene hadde noe å si, mens over og under hang den som ikke gjorde noe bare på rundt uten å lage vibrasjoner. Hadde jeg bare hatt en 4-er så hadde jeg hørt det med en gang :P

Men er godt med olje i alle plugghullene og på pluggene så tipper problemet ligger der. Skal ta en tur ned om 15 min og tørke og rense :)

Skrevet

Jeg hadde det samme på Opel Vectra for noen mnd siden, byttet plugger og da gikk bilen slik du beskriver. Det viste seg at den ene nye pluggen var kaputt. Siste gang jeg kjøper plugger på Biltema. BMW'en får selvsagt bare merkevarer .

Skrevet

gikk på 5 den ;) rengjor og nå går den som en kule igjen ;) Tips: olje liker seg inne i plugghettene! takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...