Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tengte jeg skulle ordne litt motor i vinter til bilen. er det noen steder det finnes høy volum oljepumpe og litt "grome" deler til en gamel M20 motor. Vet at dette er gammel og kanske ikke det beste å bygge på, men :shock: ar litt sansen får disse.

• 2 weeks later...
Skrevet

Grenrør og vassere kam går jo an å skaffe til disse. Men, sånn generelt så er denne motoren ikke noe særlig trimmingsvennlig. Den har 200 toppen som har små innsugningskanaler orginalt. Tilsvarene med selve innsuget da selvfølgelig. Ellers er det gamle k-jetronic systemet lite egnet til trimming. Mengefordeleren setter en stopper for bensinmengden. Det er de som har gått over til mengdefordeler fra porsche for å kunne øke bensinmengden. Letteste og billigste er å heise ned i en m20b25 motor. Eventuelt en eta 2,7l med 325 topp. Da har du rundt 210 hester.

Skrevet
Men, sånn generelt så er denne motoren ikke noe særlig trimmingsvennlig.

Dummeste jeg har hørt.

Sleng på 885 topp(325i), samt elnett dyser og innsug, hjerne osv. så hjelper dette en del!

Du får alt ifra høy til lavkomp stempler, raceventiler, fjører, retainere, en del forskjellige kammer, stroker kit++

Skrevet

Kanskje det dummeste du har hørt, men i og med at en m20b25 motor ikke koster noe lengre, så hvorfor bruke den gamle 2,3 blokken ? Enklere å bare bytte ut hele motoren etter min mening da.

Når jeg skreiv at den ikke var særlig trimmingsvennlig så var det jo med utgangspunkt i den orginale toppen og innsprut systemet da. Bytter en ut toppen og hele innstprut systemet på motoren, så har en fjernet alt som er den store begrensningen i denne motoren.

Skrevet

Bytter en ut toppen og hele innstprut systemet på motoren, så har en fjernet alt som er den store begrensningen i denne motoren.

Er det ikke det trimming handler om? :lol:

B23 har vel også fordeleren på blokka. Kjekt å kunne justere tenninga her ved evnt. snikturbo.

Skrevet

Mulig det, men ser ikke helt poenget jeg da sikkert. En m20b25 vil jo ha mer effekt en en m20b23 med 885 topp. En 885 topp på en m20b23 motor fra e21 vil gi lavere komperesjon, noe som ikke er ønskelig i trimming av en sugemotor.

Men hvis trådstarter slenger ut en formening om hvor mye effekt han er ute etter, og hvor mye han ønsker å legge i motorbygget, så kan eg jo gi han råd på bakgrunn av det.,

Poenget mitt er at det er liten vits å bruke mye tid og energi på å bygge opp en motor som vil gi lavere effekt enn en standard 325 motor som koster noe få tusenlapper å kjøpe inn.

Skrevet

takker for svar, var jo ikke meningen å skape en "fight" om hva som hva som er best.bare lurte på om noen visste om noen steder å få kjøpt "stæsj", men rundt ett par hundre hk kunne vert morro. har også vert i kontakt med BT om å putte oppi noe helt annet, men litt usikker. da blir det mye mere arbeid. Har funnet ett par steder som PPF men priser og frakt er jo "ut i det blå". og kun deler til 325 for det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...