bmwbitch Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Har siden sommeren prøvd å få bilen eu godkjent, men har for høy co hver gang. Kjørte en diagnose på bilen og den fant en feil med lamdan. Mekanikern fant da ut at det var noen koblinger til sonden som ikke var helt bra. Koblet de sammen og han mente da det var i orden. (skiftet lamdan for ca 1 år siden). Bilen bruker og mye bensin. Var tilbake i dag for å prøve å få den godkjent, men den gang ei. Co`n var på over 7. Alle de andre verdiene var innenfor det som er lov. Bilen går litt ujevnt på tomgang og syns jeg. Hva kan det da være? Bensinregulator, luftmengdemåler...Noen som har hatt noe av det samme problemet? Begynner å bli temmelig desperat da jeg skal selge bilen før jul pga studier. Takker alle for svar:D
Breitling Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Hvis mekanikeren mener at lambda er i orden, så setter jeg en knapp på LMM. Ujevn tomgang og høyt forbruk tyder på dette.
karsten Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Hva slags luft filter kjører du med? hvis du kjører med K&N eller liggnenede og har LLM med tråd i vil olje i fra luftfilter sette seg på den tynne tråden og ødelegge den. da vil du få "litt" rare utslag. du kan jo også prøve å se hva du får av co innhold ved forhøyet motor turtal (ca2-2500 o/min) er LMM med "skyvedør" er nok kankje den dlide flsten med kontsakten litt slitten, kommer jo også litt an på kjørelengde av bilen. skal jo også kunne se dette med data utstyr, hvis du kan lese ut ER(fysisk når du kjører) verdier og hva som skal være verdier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå