maskinpasseren Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Hei, I det siste har det vert noen rare lyder i bakre del av min E39 530DAT "Klonketi -klonketi -klonk" lyder kommer og er borte kansje i ti min. Jeg er ikke hjemme å får ikke sjekket men jeg hørte en antydning til denne lyden før jeg reiste. Det første som slår meg er at et bremseband bake har løsnet e.l og somme tider tar en tur å lager spetakkel. Det er slik at folk snur seg og ser når det står på Har noen vert borti lignende?
maskinpasseren Skrevet November 18, 2009 Forfatter Skrevet November 18, 2009 Hmm, er det ingen som har vert borti dette altså??!!
Brian Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Ikke at jeg vet det helt sikkert, men jeg hadde også klunkelyder bak rett før bakakselen hoppet av diffen. Lyden kom med meg når jeg dro på litt og slapp gassen eller trillet på giret i nedoverbakker som regel. Tok ikke lange tiden etter det før det smalt skikkelig og hele akselen på venstre side hoppa ut av diffen. Skruene hadde begynt å ruste, og når mange nok hadde rusta i stykker ble belastningen for stor på de resterende. Kan være verdt å hive seg under bilen en kjapp tur å se etter. Ligger du bak bilen klarer du sikkert å se om det er glippe der. Dette var dog på en E36, men regner med at det er relativt likt på E39 uten at jeg har noe erfaring med det.
Eklund Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 På min var en brikke feil vei i støtdemperen på ene siden. Laget klunkelyder. Mistenkte jo støtemperne siden jeg hadde skiftet dem, men måtte ha vekk begge to og sammenligne for å skjønne hva som var galt. Så ble det fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå