Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ett lite problem med min tds.når bilen er kald,så starter den ganske lett,men når den er varm,så må jeg kinne på starteren lenge før den tenner...selv om jeg stoppet den bare ett minutt føre...noen som kjenner til dette problemet? :?:?

Skrevet

Dette er et tema som har vært oppe her og på div. andre bmw-forum mange ganger, uten at det er kommet no entydig løsning.

Kan være: matepumpe, luft som lekker inn i drivstoffsystemet når motoren blir varm slik at dieselen renner tilbake i tanken eller et problem relatert til høyttrykkspumpa.

En løsning som jeg tror funker er en boks du kobler inn i ledningsnettet slik at du lurer bilen til å bruke kaldstartfunksjonen selvom den er varm. Dette løser ikke problemet, men har i mange tilfeller gjort at man slipper at bilen er tungstartet.

Ble vist litt klønete skrevet dette, men regner med at du forstår det...

Skrevet

ok.jeg har byttet pumpe til en som går konstant når jeg setter på tenningen.selv om denne går lenge før jeg prøver og starte,så er den like treg :( har også fått tips av en bosch service mann om at tenningen kan være lav,så hvis jeg stillet tenningen høyere,så kanskje det hjalp.kan det stemme tru?

Skrevet

Det er iallefall billigere enn å bytte høytrykspumpa f.eks.!

Men du må ha riktig utstyr for å justere tenninga. Har du ikke det tror jeg det er smart å levere den inn...

Edit: Jeg prate med en kar på et dieselverksted om justering av tenninga ifm. at jeg bytta min egen pumpe. Han sa at så lenge bilen går rent så er justeringa grei, finjusteringa tar elektronikken seg av.

Men dette var en 97' e39 tds så jeg vet ikke om det er like mye elektronikk på e34...

Skrevet

Men du må ha riktig utstyr for å justere tenninga. Har du ikke det tror jeg det er smart å levere den inn...

Edit: Jeg prate med en kar på et dieselverksted om justering av tenninga ifm. at jeg bytta min egen pumpe. Han sa at så lenge bilen går rent så er justeringa grei, finjusteringa tar elektronikken seg av.

Men dette var en 97' e39 tds så jeg vet ikke om det er like mye elektronikk på e34...

ja,noe ur har ikke jeg...men har stillet mange pumper på gefilen på andre biler opp igjennom tiden,så kan jo prøve litt på denna også...eller er det noe veldig spesielt på disse motorene?

Skrevet

men den jager jævlig på tomgang når han blir varm også...det som er så rart...

Skrevet

Nei har du vært bort prinsippet så får du nok ingen overaskelser.

Aldri godt å vite hvilket "nivå" folk ligger på ang. mekking så det er greit å være på den sikre siden...

Skrevet
Nei har du vært bort prinsippet så får du nok ingen overaskelser.

Aldri godt å vite hvilket "nivå" folk ligger på ang. mekking så det er greit å være på den sikre siden...

hehe,skjønner den...har skrudd masse bil opp igjennom tiden,så litt peiling har jeg :) hehe...men detta er ett sånt klø meg i hue fenomen...kan liksom være så mye...

Skrevet

hehe, skjønner.

Du får uansett ha lykke til med feilsøkinga og ikke glem å oppdatere her hvis du finner løsningen!

Selv har jeg lagt problemet på hylla da jeg ikke synes det er så voldsomt plagsomt...

Skrevet
hehe, skjønner.

Du får uansett ha lykke til med feilsøkinga og ikke glem å oppdatere her hvis du finner løsningen!

Selv har jeg lagt problemet på hylla da jeg ikke synes det er så voldsomt plagsomt...

hehe,litt flaut når man står på plasser med masse folk...bilen skal for faen starte varm!!!!hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...