Andreasnicolai Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Skrevet Februar 23, 2010 Fått på nye Hella lykter. Fy det var kaldt å montere de i 15 minus grader!
Andreasnicolai Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Skrevet Mars 5, 2010 Jo det gjorde seg veldig med nye lykter da mørk-lilla og oransje ikke går så bra sammen, hehe. Men var greit gjennomfrossen når jeg kom inn igjen.
Mikael-B Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 Ble fint det Men du trenger senk Jeg har 40/20 FK fjærer tilsalgs, som passer fint til en ellers original bil.
Andreasnicolai Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Skrevet Mars 5, 2010 Kom nettop fram til Oslo nå (fra Trondheim), og satt å funderte en del på senk mens dama pjatta ivei om gamle skolevenniner på vei nedover. Men føler at demperne kansje bør byttes om jeg skal senke litt. Lurer på om det er mulig å smekke på org. m-tech fjærer og dempere.
Tomcandersen Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 Det tror jeg skal gå fint, men det koster. Vet at orginale M fjærer koster litt over 4000kr hos GS, sikkert ikke billigere med demperen. Jeg senket min på torsdag, brukte eibach 30-20 med god resultat. Har fremdeles det meste av komfort igjen og er ikke for lav (ca M høyde). Litt kjedelig med vinterdekk, men nye 19" er klar til sommeren..
Andreasnicolai Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Skrevet Mars 6, 2010 Oj den var pen! Fantastisk å se at noen klarer å beholde "shinen" i lakken utover norges harde vinter. Fant ikke m-tech fjærer hos koed, men de hadde m-tech dempere til ca 900 stk. Hvor mye betalte du for fjærene da? Og hvordan ble kjøre egenskapene med senke fjærer og org dempere? OG til slutt, hvordan er 523i motoren med automatgir?
Mikael-B Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 Jeg syntes komforten var strålende med originale dempere og senkefjærer. Nå var riktignok mine litt utslitte når jeg montert, så den ble litt myk. Vet de solgte sportsdempere på Schmiedmann for en billig penge. Om det var M-tech eller ikke, vet jeg ikke.
Tomcandersen Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 Hei, takker takker.. Er usikker på hva koed har, sjekket kun hos GS.. Greit og får vare med en gang. Eibach betalte jeg 2200, syntes det var fin pris. Komforten er fremdelers utmerket med topp kjøreegenskaper, ønsket ikke en ubehagelig stiv bil. Demperen er byttet rett før jeg fikk bil så de er så godt som nye (orginal bmw). Bilen blir nok stivere om en måneds tid, da blir det 235/30 19" fremme og 265/35 19" bak men 8,5 og 9,5 felger.. Gleder meg Jeg syntes automaten er veldig fin, behagelig samt nok motor til automat..
Andreasnicolai Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Skrevet Mars 8, 2010 Det er nettop problemet mitt, vet ikke når demperne ble skiftet sist, eller om de i hele tatt har blitt skiftet. Mistenker at de er slitt. Så hvis jeg først skal begynne med understellet tar jeg demperne i samme slengen.
Andreasnicolai Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Skrevet Mars 13, 2010 Hvor mye tror dere bilen er verdt? Full service historie fram til ca 220 000 km. Den har gått 229 000 ca Ingen bulker eller rust Motor er tatt godt vare på Alt orginalt EU godkjent for 1,5 uke siden Det som er av feil er sensor i beltestrammer og pute på passasjersiden - airbag lampe lyser pga det. En tråd i sitteputen på førerstolen har løsnet. Ene flottøren i bensintanken er litt treg.
Tomcandersen Skrevet Mars 13, 2010 Skrevet Mars 13, 2010 Ja hvis bilen ser bra bør det være mulig. Kan si at bytte av flottør koster 1000kr, og er lett og bytte. En feil mindre Men som sagt bør en godt holdt bil være verdt den prisen.
Andreasnicolai Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Skrevet Mars 13, 2010 Den er veldig godt holdt, eneste feil er de som er nevnt. Fra 1996-2009 var det en eldre bærumsfrue som har eid den. Altså alt har blitt gjort på BMW verksted. Girolje er byttet for 2000 km siden (castrol). Klutsj er byttet for 10 000 km siden. Å med tanke på at den ble EU godkjent nå nylig så er det jo mye bil for pengene. Lurer på hvordan markedet er for denne typen bil for tiden? Har jo en fin motor på 2,5liter, og manuell kasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå