Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en 97 mod 520i. Bilen døde helt mens jeg kjørte, den sluttet plutselig å gasse mens jeg hadde gasspedalen helt inne og så døde den helt, etter det hvergang jeg starter så er den på litt så dør den igjen. Fusker når jeg gasser, hva kan være årsaken til dette? Bensinpumpa? Takker for svar :)

Skrevet

Har hatt det samme på min 520.

Prøv å slå på "båndet" rundt tanken med en hammer el mens en annen starter. Jeg gjor det noen ganger på min og har ikke hatt problemer med den i ettertid. For min del så skjedde dette i sommer uten problemer senere.

Kan være noe "ruskk" i bensinpumpe eller dårlig kontakt på bensinpumpen. Ta ut baketet så har du tilgjengelighet på høyre side under et deksel hvor du kan rense all dritten som ligger med bensinpumpen.

Skrevet

Det kan være alt fra bensinpumpe til røken topp.. I mitt tilfelle er det røken topp. Dette gjorde at pluggene ble druknet i kjøleveske og olje, og tenning ble ikke skikkelig...

• 2 weeks later...
Skrevet

Har nøyaktig samme problemet på min E39. Bare noen timer siden sist nå, men problemet er ganske periodevis. Den kan gå nesten 3-4 uker før det skjer igjen. Ofte ved 15-20 liter igjen på tanken. Kan det være mye drit i tanken? Kondens?

Bensinpumpa er forresten helt ny, men begynte etterhvert å lage en piskende liten ulyd. Høres omtrent ut som ett sprinkleranlegg.

Skrevet

hey.. hadde samme problemet på 540'n.. var helt klar for å kjøpe ny pumpe men tenkte å ta ut den gamle først.

Etter litt leting med multimeter fant jeg ut at kablene var dårlig... fikset og bilen gikk som en kule etterpå :D Det dumme var jo at jeg lot den stå i to uker først for jeg tenkte uansett det var pumpa.

I dette tilfellet hjalp det også å slå i tanken.. men bare noen hundre meter om gangen.. heldigvis var jeg nesten hjemme!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...