Gå til innhold

hvilken precision turbo? og hvilket avgashus skal jeg ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Motoren er m20b27, skal ikke mose ut mer enn 400-450 hk, kompresjonen er 8:0, og skal kjøre med blyfri, orginal innsuget.

Vil vit hvorfor jeg bør velge det ene fremfor det andre også, vil heller ikke at turboen skal gi opp på 450, dette blir mitt første bygg, og masse vil vel ha mer, det er kun stempel som struper effekt uttaket, så vil liksom ikke at det er turboen som struper når/vis jeg bytter stempel.

T4 .58 .68 or.81.

Eller bør jeg velge en mindre turbo?

Endring: etter og hørt litt rundt vil jeg heller velge en turbo som gir god respons og lite lag, samtidig som jeg ikke vil at turboen skal gå for full pupp hele tiden.

bør jeg da gå ned på sc61, sc60 eller sc57? hva for et avgashus vil være passelig?

Leser at en svenske bremset 461whp på 1,2 bar, riktignok på e85 og 8:5 i komp, og at den begynte og lade så tidlig som 1900rpm.

Skal kjøre på bf jeg da, har heller ikke smidde stempel

Skrevet

Gå for .81 hus,de andre blir "for små" ved høyt turtall og belastning. De vil fungere,men vil få et høyt mottrykk og dermed begrense seg,samt utsette stempler og ventiler for høyere varmebelastning.

Skrevet

precision hadde kuttet ut .81 hus siden de fant ut at det ikke var noen god løsning, grunnet kompressorhus størrelsen.

men precision sc6265 bilett har .81 og .96 er det et bedre valg da? :s

Skrevet
precision hadde kuttet ut .81 hus siden de fant ut at det ikke var noen god løsning, grunnet kompressorhus størrelsen.

men precision sc6265 bilett har .81 og .96 er det et bedre valg da? :s

Eg ville ikke gått lavere enn .81 ihvertfall. Er det smidde stempler? Intercooler? Da tåler motoren mer juling i form av temp bl.a,og en kan tyne mer av mindre A/R på turbin med moderat trim(skovlhjul). Nissans 200SX er jo et fint eksempel på dette.

Men vil uansett anbefale deg viss du er veldig usikker å sjekke flow-diagrammene til de ulike turboene mht surge og choke samt generell fløde.

Skrevet
.68 ar, på en stor 6er? det blir jo bra respons, men trangt i toppen.

Nå må du tenke på at det er T4 eksoshus, samt en grei turbinstørrelse. Da er det gjerne ikke så lite allikevel kontra f.eks 1.00A/R på T3 hus med mindre turbin.....

Skrevet

jeg vet godt at det er forholdet mellom inn og ut kompressorhuset, virker bare veldig trangt.

hadde ar 82 på en gt3582 på en volvo motor, og det var på nippet trangt ( 4 er ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...