Fixfax Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Motoren er m20b27, skal ikke mose ut mer enn 400-450 hk, kompresjonen er 8:0, og skal kjøre med blyfri, orginal innsuget. Vil vit hvorfor jeg bør velge det ene fremfor det andre også, vil heller ikke at turboen skal gi opp på 450, dette blir mitt første bygg, og masse vil vel ha mer, det er kun stempel som struper effekt uttaket, så vil liksom ikke at det er turboen som struper når/vis jeg bytter stempel. T4 .58 .68 or.81. Eller bør jeg velge en mindre turbo? Endring: etter og hørt litt rundt vil jeg heller velge en turbo som gir god respons og lite lag, samtidig som jeg ikke vil at turboen skal gå for full pupp hele tiden. bør jeg da gå ned på sc61, sc60 eller sc57? hva for et avgashus vil være passelig? Leser at en svenske bremset 461whp på 1,2 bar, riktignok på e85 og 8:5 i komp, og at den begynte og lade så tidlig som 1900rpm. Skal kjøre på bf jeg da, har heller ikke smidde stempel
E36Cab1 Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Gå for .81 hus,de andre blir "for små" ved høyt turtall og belastning. De vil fungere,men vil få et høyt mottrykk og dermed begrense seg,samt utsette stempler og ventiler for høyere varmebelastning.
Fixfax Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 precision hadde kuttet ut .81 hus siden de fant ut at det ikke var noen god løsning, grunnet kompressorhus størrelsen. men precision sc6265 bilett har .81 og .96 er det et bedre valg da? :s
E36Cab1 Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 precision hadde kuttet ut .81 hus siden de fant ut at det ikke var noen god løsning, grunnet kompressorhus størrelsen.men precision sc6265 bilett har .81 og .96 er det et bedre valg da? :s Eg ville ikke gått lavere enn .81 ihvertfall. Er det smidde stempler? Intercooler? Da tåler motoren mer juling i form av temp bl.a,og en kan tyne mer av mindre A/R på turbin med moderat trim(skovlhjul). Nissans 200SX er jo et fint eksempel på dette. Men vil uansett anbefale deg viss du er veldig usikker å sjekke flow-diagrammene til de ulike turboene mht surge og choke samt generell fløde.
Fixfax Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 shit, du gjør det vansklig for meg ;o men med sc6265 A/R .81 vil jeg da miste masse register, eller bare littegrann?
Fixfax Skrevet November 21, 2009 Forfatter Skrevet November 21, 2009 jeg får bestemt meg, 1st inlegg endret
Turbo-Tommy Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Nå må du huske på at AR .81 ikke er det samme på en "steg3" turbin som på en "steg5" turbin da. Så A/R kommer like mye an på turbinen som er på turboen du velger også.
ealoken Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 www.atpturbo.com garret GT 3582, ar 82, kanskje også 1.06. husk at denne 6ern dytter MYE luft..
Fixfax Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 Bmwandreas inne på ppf anbefalte sc6262 t4 .68A/R så da er ikke valget lengre vanskelig
ealoken Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 .68 ar, på en stor 6er? det blir jo bra respons, men trangt i toppen.
Turbo-Tommy Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 .68 ar, på en stor 6er? det blir jo bra respons, men trangt i toppen. Nå må du tenke på at det er T4 eksoshus, samt en grei turbinstørrelse. Da er det gjerne ikke så lite allikevel kontra f.eks 1.00A/R på T3 hus med mindre turbin.....
ealoken Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 jeg vet godt at det er forholdet mellom inn og ut kompressorhuset, virker bare veldig trangt. hadde ar 82 på en gt3582 på en volvo motor, og det var på nippet trangt ( 4 er ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå