Lex-Talionis Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Har en 316 som jeg ikke klarer å få til å gå skikkelig. På høyt turtall begynner den å gå på 3 sylindre.. Så putrer den i noen sekunder før den går på 4 igjen. Dette skjer altså kun når jeg ruser/drar den litt på girene. Ting jeg har skifta : Kam (ikke ventil løftere), ECU,LMM,plugger,BTR,coil, pluggledninger,målt bensin trykk (nesten 3 bar på tomgang). nå har jeg bytta hele toppen også.. komplett topp med dyser innsug etc. Det hjalp INGENTING. Har ingen anelse om hva anna jeg skal se etter Har jeg lambda? kan den forårsake dette ? Setter kjempe pris på om noen kan hjelpe meg med dette. Mvh Espen
Lex-Talionis Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Nei, ikke noe spes tikking..bitte litt bare. Som normalt:)
Glennski Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Dette er tegn på sliten kam ja. Det er typisk m40 motor. Hvor mye har den gått?
Lex-Talionis Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Den har gått 250 000. Men det er ikke noe tikking av betydning i motor da. Den har blitt sånn på lave turtall ved et par anledninger også.. Noen måte å finne ut om det er kam som er sliten a?
Hauso Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 åpne å se:) Er nok kammen.. kjent fenomen på m40'en.
Lex-Talionis Skrevet November 20, 2009 Forfatter Skrevet November 20, 2009 Okei, får jeg ut kam ved å ta av topplokk ell må jeg av med hele toppen?
Lex-Talionis Skrevet November 20, 2009 Forfatter Skrevet November 20, 2009 Men hvis det er kam som er sliten, så er det vel ikke sånn at den er sånn litt periodisk på lavere turtall også. Innimellom liksom..
Lex-Talionis Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 daårlig med respons her :S Etter jeg har fått sammen eksos anlegget så viser det seg at den begynner å tikke en god del når jeg ruser den opp. Nå har jeg bytta plugger,rotor og fordeler lokk. og det hjalp ikke. Noen her som har en oppskrift på å bytte kam? Kan jeg se det på kam om den er slitt bare ved å ta av topp lokket? Takker for alle svar
Glennski Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Du kan se på kammen om den er slitt ja. Er ikke så lett å se hvis du ikke vet hva du skal se etter, så får med deg en kompis som vet hvordan kammen skal se ut
Lex-Talionis Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Okei Hvor stor jobb er det å skifte kam da? Kan kjøpe en brukt kam eller? gidder ikke koste på den en ny:P
Trancma Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Okei Hvor stor jobb er det å skifte kam da? Kan kjøpe en brukt kam eller? gidder ikke koste på den en ny:P bytte kam gjør du på 15 min.. kanskje mindre. Bør bytte ventilløfterne også på m40 ved kambytte. Anbefaler ikke og kjøpe brukt kam. Du kan få tak i ny kam og hyd-ventilløftere for under 10k. btw, vis du ikke vet når reg-reima sist var bytte, så bør du bytte den også..
Lex-Talionis Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 okei er bare en slarke bil jeg skal bulke og sladde ihjel da.. HVa kan skje hvis jeg kun bytter kam og ikke ventil løftere da? Kam sett på Koed koster 2700 spenn :S
Lex-Talionis Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 regreim er ikke lenge siden er bytta
Glennski Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Du blir ikke kvitt tikkinga hvis du kun bytter kam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå