Gå til innhold

Motortrøbbel 89 mod 316.Kan snart brenne i helvete!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 316 som jeg ikke klarer å få til å gå skikkelig.

På høyt turtall begynner den å gå på 3 sylindre.. Så putrer den i noen sekunder før den går på 4 igjen.

Dette skjer altså kun når jeg ruser/drar den litt på girene.

Ting jeg har skifta : Kam (ikke ventil løftere), ECU,LMM,plugger,BTR,coil, pluggledninger,målt bensin trykk (nesten 3 bar på tomgang). nå har jeg bytta hele toppen også.. komplett topp med dyser innsug etc. Det hjalp INGENTING.

Har ingen anelse om hva anna jeg skal se etter :(

Har jeg lambda? kan den forårsake dette ?

Setter kjempe pris på om noen kan hjelpe meg med dette.

Mvh Espen

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den har gått 250 000. Men det er ikke noe tikking av betydning i motor da. Den har blitt sånn på lave turtall ved et par anledninger også.. Noen måte å finne ut om det er kam som er sliten a?

Skrevet

daårlig med respons her :S Etter jeg har fått sammen eksos anlegget så viser det seg at den begynner å tikke en god del når jeg ruser den opp.

Nå har jeg bytta plugger,rotor og fordeler lokk. og det hjalp ikke.

Noen her som har en oppskrift på å bytte kam? Kan jeg se det på kam om den er slitt bare ved å ta av topp lokket?

Takker for alle svar :)

Skrevet

Du kan se på kammen om den er slitt ja.

Er ikke så lett å se hvis du ikke vet hva du skal se etter, så får med deg en kompis som vet hvordan kammen skal se ut ;)

Skrevet
Okei ;) Hvor stor jobb er det å skifte kam da? :)

Kan kjøpe en brukt kam eller? gidder ikke koste på den en ny:P

bytte kam gjør du på 15 min.. kanskje mindre. Bør bytte ventilløfterne også på m40 ved kambytte. Anbefaler ikke og kjøpe brukt kam. Du kan få tak i ny kam og hyd-ventilløftere for under 10k. btw, vis du ikke vet når reg-reima sist var bytte, så bør du bytte den også..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...