Lex-Talionis Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 okei, men vil bilen vil vel gå som den skal igjen? En kompis så på kammen nå, og den var utslitt.
Hauso Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 du ser det på kammen, om den har tydelige spor i seg. Slitekant på en måte:p et spm, fikk du bilen til turtallsperra? har vært borti en kompis av meg som ikke fikk den lengre enn 5k, pga slitt kam. Bilen vil nok gå som normalt, bortsett fra at den vil fortsette å tikke, hvis du ikke bytter løftere. Tror jeg i alle fall:p Du kunne jo sett om du fikk tak i en annen motor da, hvis du vil ha det vekk. kan være vesentlig billigere enn å bytte løftere osv. Uansett, lykke til:)
Lex-Talionis Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 Takk for svar:) nei, får den ikke på turtall sperra.. Begynner å gå på 3 før det. Har sett på kam, og er skikkelig slite kant. Var så jeg omtrent skjærte meg på kanten. Driter i om den tikker litt:) bare den går som den skal. Gidder ikke koste på den noe spes jobb og penger:-P
Lex-Talionis Skrevet November 28, 2009 Forfatter Skrevet November 28, 2009 Nå har jeg skifta kam, og den er faen meg akkurat lik. Tikker litt mindre da Men nå la jeg merke til at jeg har bensin lekkasje, på et rør eller en slange på oversiden av tanken. Ganske mye også. Kan det være da, at den ike får nok bensin på høye turtall?
Soilborn Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Sjekket pluggledninger? Disse blir jo morke og fæle. På min M40 slet jeg mye med overslag. Noen ruller med el-teip fikset det ganske greit
Lex-Talionis Skrevet November 29, 2009 Forfatter Skrevet November 29, 2009 Okei:) skal se på det. Men kan denne bensin lekken gjøre at den blir sånn?
Lex-Talionis Skrevet November 29, 2009 Forfatter Skrevet November 29, 2009 Ingen som har noen formening om dette?
Glennski Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Blir vel ikke akkurat verre hvis du fikser lekkasjen..
Lex-Talionis Skrevet November 29, 2009 Forfatter Skrevet November 29, 2009 oki ;P er på vei for å gjøre det.. men må av med tanken for er på et rør på oversiden av tanken. Får vel kanskje ikke den bensinen den skal ha når man får turtall? Brukte liksom 8 liter bensin på 3 mil med pen kjøring :S
Bimmerlars Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Okei Hvor stor jobb er det å skifte kam da? Kan kjøpe en brukt kam eller? gidder ikke koste på den en ny:P bytte kam gjør du på 15 min.. kanskje mindre. Bør bytte ventilløfterne også på m40 ved kambytte. Anbefaler ikke og kjøpe brukt kam. Du kan få tak i ny kam og hyd-ventilløftere for under 10k. btw, vis du ikke vet når reg-reima sist var bytte, så bør du bytte den også.. hehe...
ole_m7 Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 Hvis du får en "brrr" lyd så tyder det på ALT for lite fuel. Sjekk BTR, bensinpumpe. eventuelt også slager og filter.. Hadde samme problemer med en 518 en gang.. Der var pumpa død, som følge av tett btr. bytta pumpe så starta den, og stoppa. Da kom det ingenting ut av returen. Bytta btr, og da var alt helt fint til motoren døde av rådebank.
Lex-Talionis Skrevet November 30, 2009 Forfatter Skrevet November 30, 2009 Okei:) ja, den begynner brr på høyeturtall. Som jeg har skrivi så har jeg skikkelig lekk fra noen rør på oversiden av tanken.
ole_m7 Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 Sjekk disse rørene, om du har en trykklekkasje der kan nok det være mere grunnen til dette. Dette tullet med kam er hvertfall bare å glemme.,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå