Gå til innhold

Motortrøbbel 89 mod 316.Kan snart brenne i helvete!! :(


Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

du ser det på kammen, om den har tydelige spor i seg. Slitekant på en måte:p

et spm, fikk du bilen til turtallsperra? har vært borti en kompis av meg som ikke fikk den lengre enn 5k, pga slitt kam.

Bilen vil nok gå som normalt, bortsett fra at den vil fortsette å tikke, hvis du ikke bytter løftere. Tror jeg i alle fall:p

Du kunne jo sett om du fikk tak i en annen motor da, hvis du vil ha det vekk. kan være vesentlig billigere enn å bytte løftere osv.

Uansett, lykke til:)

Skrevet

Takk for svar:) nei, får den ikke på turtall sperra.. Begynner å gå på 3 før det. Har sett på kam, og er skikkelig slite kant. Var så jeg omtrent skjærte meg på kanten. Driter i om den tikker litt:) bare den går som den skal. Gidder ikke koste på den noe spes jobb og penger:-P

Skrevet

Nå har jeg skifta kam, og den er faen meg akkurat lik. Tikker litt mindre da :)

Men nå la jeg merke til at jeg har bensin lekkasje, på et rør eller en slange på oversiden av tanken. Ganske mye også.

Kan det være da, at den ike får nok bensin på høye turtall?

Skrevet

oki ;P er på vei for å gjøre det.. men må av med tanken for er på et rør på oversiden av tanken.

Får vel kanskje ikke den bensinen den skal ha når man får turtall?

Brukte liksom 8 liter bensin på 3 mil med pen kjøring :S

Skrevet
Okei ;) Hvor stor jobb er det å skifte kam da? :)

Kan kjøpe en brukt kam eller? gidder ikke koste på den en ny:P

bytte kam gjør du på 15 min.. kanskje mindre. Bør bytte ventilløfterne også på m40 ved kambytte. Anbefaler ikke og kjøpe brukt kam. Du kan få tak i ny kam og hyd-ventilløftere for under 10k. btw, vis du ikke vet når reg-reima sist var bytte, så bør du bytte den også..:)

hehe...

Skrevet

Hvis du får en "brrr" lyd så tyder det på ALT for lite fuel.

Sjekk BTR, bensinpumpe. eventuelt også slager og filter..

Hadde samme problemer med en 518 en gang..

Der var pumpa død, som følge av tett btr. bytta pumpe så starta den, og stoppa. Da kom det ingenting ut av returen. Bytta btr, og da var alt helt fint til motoren døde av rådebank. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...