Gå til innhold

Motortrøbbel 89 mod 316.Kan snart brenne i helvete!! :(

Anbefalte innlegg

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

sjekket dysene? prøv og bytte dysa som står på den sylinderen den fjusker, bytt den med en av de andre og se om du flytter problemet.

Hvis problemet flytter seg over på den sylinderen du bytta med så er dysa defekt. :)

Skrevet

Som sagt tidligere så var min akkurat lik før eg byttet løfterene. Målte komp før eg byttet dei. Den var alt for høg. I følge Haynes boka skal desse motorene være rundt 10-11 bar, trur det var rundt 15 i min. Blei heilt fin etter å ha byttet løfterene :o

Skrevet

Kan ikkje se i innlegget mitt at eg skreiv att den lek.Det var iallefall høgere komp i bilen før eg byttet løftere, er vel det att eksos ventiler ikkje har opnet nok så var grunnen til høgere komp. Var MYE tikking i den.

• 3 weeks later...
Skrevet

Har byttet hele toppen nå. Og det hjalp ikke. Så teorien med ventil løftere var det ikke iallefall.

Eneste som er igjen nå er bensinfilter,bensinpumpe,veivakselfølere og lambda.

Jeg titta på pluggene og dem var hvite/ så neste ubrukte ut. Og det tyder vel på for mager blanding?

Målte jo bensintrykket, men får vel prøve å bytte dette også da..

Begynner å bli rimelig lei nå.

Skrevet

kjøpte bilen min for 3mnd siden.. etter 6 timer røk topp pakningen. byttet denne og var tom for strøm..brukte booster og røk innstrument. fikset dette og skulle ta meg en røyk.. der røk vindusheis..fikset denne og skulle cruise en tur til byn... begynte å fuske...lamda en gitt..byttet da allt av el deler pa hele bilen.. bilen er strøøøken....ut i kulden i dag... poff sa ruten etter en stein sprut :lol: .....HELVETE...

• 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...