Lex-Talionis Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Skrevet Desember 9, 2009 Motoren er timet riktig. Hvis du leser 1 side øverst så ser du alt jeg har prøvd:-S har bytta alt som er.
fredriko Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 sjekket dysene? prøv og bytte dysa som står på den sylinderen den fjusker, bytt den med en av de andre og se om du flytter problemet. Hvis problemet flytter seg over på den sylinderen du bytta med så er dysa defekt.
ole_m7 Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Mål kompresjon på alle syl. Er det dårlig kan det være rett og slett en ventil som ikke lukker helt.
Lex-Talionis Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Skrevet Desember 9, 2009 Okei:) ja, får se på det. Takk for hjelp så langt:)
auggye Skrevet Desember 11, 2009 Skrevet Desember 11, 2009 Som sagt tidligere så var min akkurat lik før eg byttet løfterene. Målte komp før eg byttet dei. Den var alt for høg. I følge Haynes boka skal desse motorene være rundt 10-11 bar, trur det var rundt 15 i min. Blei heilt fin etter å ha byttet løfterene
ole_m7 Skrevet Desember 11, 2009 Skrevet Desember 11, 2009 Blir ikke FOR høy kompresjon da! Den blir jo heller LAVERE pga lekkende ventiler....
auggye Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Kan ikkje se i innlegget mitt at eg skreiv att den lek.Det var iallefall høgere komp i bilen før eg byttet løftere, er vel det att eksos ventiler ikkje har opnet nok så var grunnen til høgere komp. Var MYE tikking i den.
ole_m7 Skrevet Desember 12, 2009 Skrevet Desember 12, 2009 Jeg tror FORTSATT dette er en feil med tenning eller bensin...
Lex-Talionis Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Skrevet Januar 2, 2010 Har byttet hele toppen nå. Og det hjalp ikke. Så teorien med ventil løftere var det ikke iallefall. Eneste som er igjen nå er bensinfilter,bensinpumpe,veivakselfølere og lambda. Jeg titta på pluggene og dem var hvite/ så neste ubrukte ut. Og det tyder vel på for mager blanding? Målte jo bensintrykket, men får vel prøve å bytte dette også da.. Begynner å bli rimelig lei nå.
gatebil76 Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 Dæven....og jeg som syter for en sprekk i front ruten ....snakk om uflaks.
Lex-Talionis Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Skrevet Januar 2, 2010 hehe.. Er ikke akkurat kjent for å ha hellet med meg
gatebil76 Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 kjøpte bilen min for 3mnd siden.. etter 6 timer røk topp pakningen. byttet denne og var tom for strøm..brukte booster og røk innstrument. fikset dette og skulle ta meg en røyk.. der røk vindusheis..fikset denne og skulle cruise en tur til byn... begynte å fuske...lamda en gitt..byttet da allt av el deler pa hele bilen.. bilen er strøøøken....ut i kulden i dag... poff sa ruten etter en stein sprut .....HELVETE...
Lex-Talionis Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Skrevet Januar 2, 2010 hehe er ikke bare bare å ha bil ass..
bmwmann24 Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 eh, et oljeskift? hjalp på en 318 jeg haddde,, generell service. men, 316-318 motorer tikker jo generelt alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå