heimkokt Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Noen som vet hvor jeg kan få bestilt en skikkeli sån "skrape" og monteringsvæske?
dutten Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 som veske så funker zalovann og de burde ha skrape der du kjøper solfilm.. vis ikke så pleier det og følge med
DannyRS Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Zalovann funker. Vær generøs når du monterer filmen. En eller annen form for plastsparkler funker som skrape.. Vet ikke hvor idèelt det er å gjøre dette på denne årstiden, når det er kaldt ute?
heimkokt Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 skrapen som er med lagde noe ekstremt med riper, og har sjekket hvor de selger men det har gått ut av sortemanget Skal ut med rutene nå så tenkte og ta det nå som jeg hadde muligheten..
Sjøbuse Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 jeg brukte plast skrapen som fulgte med. og om du bruker masse zalo vann som smøring blir det ikke riper.
rollertoy Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Noen som vet hvordan jeg skal få solfilmen til å sitte fast uten gummilister rundt? Montert solfilm for å sote glassene på stereobenken,blir strøkent, men de bare detter av når de tørker noen ide for å få det til å sitte?
bmwkizn Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 NEINEINEI.. IKKE bruk zalovann. Bruk heller vanlig vann da isåfall.. Skikkelig skrape og sånn vann som henviser til får du kjøpt his Solfilms gruppen AS
Malins Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Bare et lite råd om ikke få riper i solfilmen, ta og bruk bank kortet eller noe av samme størrelse, også legg et par lag med fint tørkepapir rundt, da blir det veldig bra, iallefall de gangene jeg har gjort det Mvh MS
Ingebrigtsen Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Noen som vet hvordan jeg skal få solfilmen til å sitte fast uten gummilister rundt? Montert solfilm for å sote glassene på stereobenken,blir strøkent, men de bare detter av når de tørker noen ide for å få det til å sitte? Hehe da har du nok gjort noe feil Enten har du kjøpt en film uten lim, eller så har du ikke fjernet beskyttelsespapiret på baksiden av filmen
rollertoy Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Noen som vet hvordan jeg skal få solfilmen til å sitte fast uten gummilister rundt? Montert solfilm for å sote glassene på stereobenken,blir strøkent, men de bare detter av når de tørker noen ide for å få det til å sitte? Hehe da har du nok gjort noe feil Enten har du kjøpt en film uten lim, eller så har du ikke fjernet beskyttelsespapiret på baksiden av filmen Da har jeg nok kjøpt uten lim ja ja... får prøve igjen da Takk for hjelpen Hvordan fester man forresten film uten lim??
Iceybear Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Kjøp deg en manndig vindusnal, ikke bruk en gammal en... Det vil mest sannsynlig ripe... og gjerne en såkalt "slikkepott" det er no alle kjerringer har i kjøkkenskuffen sin... Hvis du bruker Zalovann så bruk veeeeldig lite... Såperester skader filmen, men vann er ikke så glatt at det gjør no... 2-3 DRÅPER pr liter... Går fint sjøl om det er møkkavær.. bare ta med rutene inn, stå på badet.. sprut ned hele baderommet med dusjen og stengt ventilasjon.. Så det blir skikkelig steamy.. Da virvler ikke støv rundt i lufta... Spruteflaske er et must.. Overaskende enkelt... Kjøp mer enn du trenger.. Så kan du rive av når du ikke er fornøyd, for det blir du ikke med første prøving... Dra boblene ut fra midten.. Ps, husk en taperkniv med nye blader.. ha klar neillakk klar til etterpå, eller så har jeg en kamerat, han bruker eltape med gode resultater....... Iceybear
Sjøbuse Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 jeg har gjort det selv på min bil. og er meget fornøyd. prøvde en rute med bare vann. ikke zalo. og filmen skle ikke rundt på ruten under tilpassing. og ble no jævlig med riper i filmen av plast skrapen. så jeg dro det av og begynnte på nytt med zalo vann. så jeg vil ikke anbefale bare vann. min bil sotet selv fant også dette på et lite google søk. Er ikke så vanskelig hvis du har forberedt deg litt. Men for at resultatet skal bli bra bør du ta ut ruten av døra. Diverse utstyr du bør ha: * Solfilm (d'oh) * En skarp kniv (følger som regel med i en pakke med solfilm) * Zalo-vann i sprute flaske (annen såpe kan benyttes, må ikke være Zalo) * Diverse verktøy for å skru opp døren * En nal/skrape for å presse ut vann og luftbobler (følger med i solfilm kit) * Neglfil Det er alfa og omega å holde vinduet rent og fri for støv, skit og støv = luftboble senere. Start med å kutte til et stykke film som passer til vinduet, nøyaktighet er ikke viktig, finkutting gjør du etterpå. Spray zalo-vann på ruten, fjern plasten som ligger på "lim-siden" av filmen og spray litt zalo-vann på filmen. Det gjør ikke noe hvis du bruke for mye vann da dette tørker opp. Bedre å bruke for mye enn for lite vann, er lettere å bevege filmen uten at den sprekker. Når filmen ligger på ruten er det på tide å presse ut luftbobler og vann. Hvis du sprayer litt zalo-vann på skrapen og filmen er det letter å presse ut bobler og du riper ikke opp filmen. Etter at alle bobler og vann er borte og du er fornøyd er det på tide å kutte til filmen. La det være igjen 1-2mm kant av filmen rundt hele vinduet. Denne kanten pusser du ned med neglfilen. Hvilken vinkel du bør bruke på filen kommer ann på vinduet, er bare å prøve seg til. Når du er ferdig er det viktig å la filmen tørke ordentlig før du monterer vinduet igjen, ellers er det stor fare for at den løsner. Angående bakrute er det noe herk. Prøvde på focusen min, men gav opp og tok feiging metoden med rullegardin Siderutene forran ville jeg latt fagfolk tatt seg av, siden onkel blå er krakilsk når det gjelder film der. Blir resultatet dårlig er det ikke værre enn at du prøver igjen. Jo mer du øver, jo bedre blir resultatet. Et par juksetips: Får du luftbobler kan disse fjernes ved å stikke hull på de med en nål og bruke hårføner på området, men vær forsiktig så du ikke smelter filmen. Hvis filmen løsner rundt vinduet kan du bruke blank/klar negllakk. Smør et tynt lag utenpå, slik at det fungerer som tape.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå