Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg betalte 6000k til Bavaria for å skifte olja på kassen.Det enda med tragedie og defekt kasse.Vet ikkje ka dei klarte kødda til men mistenker for lite eller feil olje.

Er ganske enkelt og fikse det sjøl.Har gjort det et par ganger sjøl nyligt på GM kasse.

Det som er litt dumt er at ein bare får skifta 4-6 liter olje når ein ikke flusher kassa.

Det er bare å tappe av olje og skru ned bunpanna for å komme til filteret.så er det å montere nytt filter og bunpnna med ny pakning og fylle på olje til det renenr over påfyllingspluggen.Så starter du bilen og kjøre gjennom alle gira og etterfyller olje til tempen er ca 40 grader på olja.Da er det bare å skru i pluggen og kjøre.Viktigt å skru i pluggen før ein stoppar bilen.Ligger ein beskrivelse av dette på autopower sin side

Skrevet

Eg betalte 6000k til Bavaria for å skifte olja på kassen.Det enda med tragedie og defekt kasse.Vet ikkje ka dei klarte kødda til men mistenker for lite eller feil olje.

Er ganske enkelt og fikse det sjøl.Har gjort det et par ganger sjøl nyligt på GM kasse.

Det som er litt dumt er at ein bare får skifta 4-6 liter olje når ein ikke flusher kassa.

Det er bare å tappe av olje og skru ned bunpanna for å komme til filteret.så er det å montere nytt filter og bunpnna med ny pakning og fylle på olje til det renner over påfyllingspluggen.Så starter du bilen og kjøre gjennom alle gira og etterfyller olje til tempen er ca 40 grader på olja.Da er det bare å skru i pluggen og kjøre.Viktigt å skru i pluggen før ein stoppar bilen.Ligger ein beskrivelse av dette på autopower sin side

Skrevet

Hvis jeg skal ha gjort noe med automatkassa mi som jeg ikke klarer å gjøre selv så setter jeg det bort til et automatkasseverksted, på samme måte som at bilen åker på et elektrodieselverksted når det er noe med motoren min. Har opplevd alt for mange ganger å bli feilinformert eller ikke få svar hos merkeverksted!

Jeg har ikke no svar til trådstarter eller vikorena, har ikke vært borti noen av de kassene. Men dere finner helt sikkert en fremgangsmåte på nett hvis dere leter litt, og det er ikke no stort problem å gjøre selv, bare vær sikre på at dere gjør det riktig.

Forøvrig koster ikke flushing (bytte all olja, og ikke bare det man får tappa av) mer enn drøyt 4k...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...