Gå til innhold

Nøkkel åpner ikke bagasjerom, e39.

wiken
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, jeg skulle bytte batteri på e39-en min. '99 modell. Tar ut batteriet, og i min idiotrefleks klarer jeg å lukke bagasjerommet. Dette låses selvfølgelig.

Prøver å stikke nøkkelen i for å åpne men den virker ikke til å kunne vries. Søker litt på nett etter løsning på dette, og ser ut til at man er nødt til å ta i.

Går til bilen igjen og gjør dette, etter litt makt (ikke så inni fandens mye), så vries låsen og jeg hører det er noe mekanikk der inne som går rundt. Men bagasjelokket går fortsatt ikke opp. Jeg kan vri både mot og med klokken med så mange omdreininger jeg måtte ønske uten at dette har noen betydning.

Er det noen andre heksekunster eller Chuck Norris triks jeg må til i tillegg til å vri om nøkkelen for å få opp jævelskapet? Har også prøvdt å holde inne hendelen mens jeg vrir om uten at dette hjalp noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså jeg får jo vridd om nøkkelen med litt makt, men det åpner liksom ikke bagasjerommet. Tok ut nøkkelen og prøvde flere ganger, men intet hell. Er det mulig jeg må ta UT nøkkelen etter å ha vridd, for så og prøve å åpne?

Jeg prøvde å se etter en + pol i motorrommet, men klarte ikke helt å lokalisere den, hvor skal denne være plassert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kobler til pluss i motorrommet må du være sikker på at den pluskabelen du kobla av batteriet ikke ligger til gods!

Jeg går utifra at du har sedan? For hvis du har stasjonsvogn kan du bare krabbe baki og åpne lokket forrann verktøyskrine i luka så ser du en vaier du kan dra i for å åpne luka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sedan jeg har. Prøvde å nå tak i håndtaket på innsida igjennom skiposen men har ikke lange nok armer til å nå noe som helt inni der.

Tror jeg klarer å nå baki der for å sjekke at det ikke ligger til gods. Men først må jeg klare å lokalisere pluss i motorrommet, hvor skal dette befinne seg? I tillegg, hva vil skje dersom det viser seg at den ligger til gods? Batteriet går vel ikke i lufta, og jeg står der full i syre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som skjer er vanskelig å si, men jeg tipper det ikke blir så dramatisk som du sier siden kabelen sannsyneligvis ikke vil ha så voldsom god kontakt til godset pga. lakk ol.

I min tds så er plussen i motorrommet plassert på innsugsmanifoden, men et svart lokk med et plusstegn over. I tillegg er det skrudd fast en minuskabel på venstre fjærbeinstårn (når du står foran bilen og ser bakover).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...