olsen123 Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Hei, har en 318is e36. m42b18 trur eg det var, når den går på tomgang synker turtallet, også hiver den seg oppigjen, får så å synke igjenn.. og når eg kjører vanlig, fjusker den og, eg gir den gass men ingenting skjer, før om litt, då tar den. også når eg har den i første og gjer gass, fjusker den også, går sikkert 3-4 sek før den begynner, også hakker den. Men når eg har kjørt den varm, og begynner med litt høyt turtall er den helt fin, det er bare på normal kjøring den fjusker. alt dette skjedde først etter motor skifte. Noen som vet årsaken?
Hauso Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 lmm, lambda? koble av å sjekk om det går bedre/dårligere.
Breitling Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 lmm, lambda? koble av å sjekk om det går bedre/dårligere. +1 Er vanlige symptomer på defekt LMM eller Lambda dette. Napp av pluggen på LMM, merker du ikke noe forskjell i gange/turtall så er motor allerede i nødmodus. Prøv da å rens LMM, og slett feilkoder (koble av minuspole på batteri i 20 min). Sletter du ikke feilkoden så vil bilen fortsette å gå i nødmodus selv om LMM fungerer 100%. Bytt LMM hvis dette ikke funker. Samme feilsøking gjelder på Lambda
olsen123 Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Lambda veit eg ikkje ka e, hehe, er ikkje så altfor god på motor enda, men skal ta og rense lmm og ta av minusåpolen i 20 min! takk for rask hjelp!!!
Hauso Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 lambdasonden er en "tennplugg lignende" sak som sitter på eksosen din. før katalysator og etter grenrøret. Denne bytter du lett på 20, 30 min:) Eneste minuset er at den er forholdsvis dyr, og du må ikke finne på å kjøpe universal lamdba.. de funker ikke i de fleste tilfeller. Oppgaven til lambdasonene er å måle mengden o2 i eksoen din, for så å sende signaler til hjernen (ecu) om dette. ecuen vet da om forbrenninga er ok, eller om det må mer luft/bensin til i blandinga. sånn ca det den gjør hvertfall:) kontakten til lambda sitter på passasjersiden i motorrommet. Og litt inni/under der. Verdt å ta en titt:) Lykke til!
CaS_E34 Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 hvorfor ikke universal? hvis du har likt antall ledere så skal det vel fungere som normalt? ellers hadde det vel ikke vært noe vits å solgt det...
^th0mas^ Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Universal funker som bare faen. Kjøpte universal lambda på Mekonomen for 1600,-. Her får du også med plugger og diverse. For 700,- får du Biltema sin universale.
CaS_E34 Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 det var det jeg trodde også... Hauso hva er begrunnelsen av hvorfor universal ikke skulle fungere?
RoDa Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Sjekk drenèring fra rommet til styreenheten! Hvis det kommer vann/fuktighet inn i styreenheten blir bilen fullstendig gal! Har opplevd det selv en gang, med akkurat samme symptomer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå