Rayman Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Hvor nøye er det med timing av disse? Har skifta til turbokammer og vil ha det helt 100% og lurte på om en må bruke noe timings verktøy for å få dette helt bra?
Rayman Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Takk for de bimmerlars Noen i området Karmøy så har lyst på en liten jobb da? og som har utstyr og kunnskap til dette?
dr.felix Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 er det ike nok å bare stille inn kammene etter bmw's anvisninger på disse og da? altså låse veiva og kammene å skru til kjedehjulene etterpå?
MotorViagra Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Skal jo stilles etter hvordan register du ønsker, det står kansje i annvisningene som fulgte kammene?
Rayman Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Skal jo stilles etter hvordan register du ønsker, det står kansje i annvisningene som fulgte kammene? Helt riktig for å få det optimalt må det brukes måleur og TDC skive som bimmerlars skriver. Om du bruker rette utstyret med måleur og hele pakka så er det ikke sikkert det blir korrekt første gangen da heller. For når du strammer til kamdrevet ,skrur på plass kjedestrammeren snur rundt veiva et par ganger så kan det være forskjøvet litt igjen.. Er fort gjort og få kammene feil og bare med par-tre grader kan en miste mange hk og få en dårligere kurve / treigere spool opp til turbo! så dette er viktig å få korrekt! Speccs til kammene mine, er non-vanos
gatebil76 Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Polly motorsport i bergen er rett mann for dette...
Rayman Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Han er rett mann for bremsing av motoren, frakter ikke akkurat bilen 3 timer på henger for å time noen kammer
Rayman Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Skal jo stilles etter hvordan register du ønsker, det står kansje i annvisningene som fulgte kammene? Helt riktig for å få det optimalt må det brukes måleur og TDC skive som bimmerlars skriver. Om du bruker rette utstyret med måleur og hele pakka så er det ikke sikkert det blir korrekt første gangen da heller. For når du strammer til kamdrevet ,skrur på plass kjedestrammeren snur rundt veiva et par ganger så kan det være forskjøvet litt igjen.. Er fort gjort og få kammene feil og bare med par-tre grader kan en miste mange hk og få en dårligere kurve / treigere spool opp til turbo! så dette er viktig å få korrekt! Speccs til kammene mine, er non-vanos Hehe, her svarte jeg jo på mitt eget spørsmål egentlig Men var en mekanikker jeg nettopp snakka med som kanskje skal ta jobben som fortalte meg dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå