Fixfax Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 Har en cab som det er en held del og gjøre på, det jeg gruer meg mest til er traversforingene, spørmålet mitt er som følger, er det like greit og sette bilen på bmw verksted, siden de har riktig verktøy? har tilgang til luft, pressverktøy og bukk. Antatt tid uten spesial verktøy?: Antatt fakturert tid hos bmw verksted?:
Bmw_325i_ Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 uten spesial verktøy så tar det litt tid. det er forbanna irriterende å stå å drive med hvis du ikke har verktøy. men veit koed.no selger spesialverktøy til å bytte de foringene der..
Lex-Talionis Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 Litt nysgjerrig på det der jeg også. Men man klarer å hamre dem ut og inn? Eller er det noen annen teknikk på det?
h4ns3n Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 Antatt tid uten spesial verktøy?: Antatt fakturert tid hos bmw verksted?: Uten spesial verktøy: Regn med en helg, plukk ned hele bakstillingen, det blir lettest. lag deg verktøy selv og bruk gjengestang Fakturert tid, ca 1,5-2 timer, det er bare å ringe å spørre, men de bruker KUN orginal deler om du tenkte på powerflex
Bmw_325i_ Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 å hamre den ut er umulig.... pleier å bruke luftmeisel og evt brenne den ut. ellers må du presse dem ut da. som nevnt over, det finnes spesialverktøy for dette på koed.no
h4ns3n Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 Har du tilgang på firkantjern og sveiseapparat, så lag de selv, finner tegninger på nettet til det..
mOMOe Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 schmiedmann tar 3000kr for bytte av traversforinger. med spesialverktøy bruker du en times tid på begge to. uten spesialvertøy er det litt verre, er da lettest og demontere traversen og presse de ut. om du heller ikke har tilgang på presse, ville jeg satt bort jobben, og jobbe litt overtid for å betale regninga istede
Fixfax Skrevet November 20, 2009 Forfatter Skrevet November 20, 2009 Har tilgang på hydraulisk presse, hvordan gjør bmw dette?
Fixfax Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 Bytta de idag, gikk greit ig få dem ut, og få opp boltene, men var et helvete og få boltene helt gjennom, når jeg jekka traversen innpå bolten, jekka jeg opp hele bolten, fikk det til til slutt. Kan doug hende det er mere vrient på cab som i dette tilfellet, siden man hadde null muligheter til og banke bolten ned når traversen var på plass. men endelig er dritten unnagjort og det blir lenge til neste gang. varmluftpistol er kjekt
325icab_88 Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Kan doug hende det er mere vrient på cab som i dette tilfellet, siden man hadde null muligheter til og banke bolten ned når traversen var på plass. Bolten sitter bak sidepanelene inne i bilen Kommer fint til å få banket den ned der Kjekt å vite til neste gang
Fixfax Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Tok ut sidepanele, var et hull me diameter på 6-7cm der, 10-20cm inni det hullet var bolten :s neste gang blir det coupe´en, lit enklere da
325icab_88 Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Stemmer det Skrutrekker ned og en hammer så er mye gjort
Fixfax Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 gikk ikke , jeg prøvde kom ikke til, hullet er fra siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå