Gå til innhold

Traverforinger 30, gjøre selv eller sette vekk? [Byttet]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en cab som det er en held del og gjøre på, det jeg gruer meg mest til er traversforingene, spørmålet mitt er som følger, er det like greit og sette bilen på bmw verksted, siden de har riktig verktøy? har tilgang til luft, pressverktøy og bukk.

Antatt tid uten spesial verktøy?:

Antatt fakturert tid hos bmw verksted?:

Skrevet

uten spesial verktøy så tar det litt tid. det er forbanna irriterende å stå å drive med hvis du ikke har verktøy. men veit koed.no selger spesialverktøy til å bytte de foringene der..

Skrevet

Antatt tid uten spesial verktøy?:

Antatt fakturert tid hos bmw verksted?:

Uten spesial verktøy: Regn med en helg, plukk ned hele bakstillingen, det blir lettest. lag deg verktøy selv og bruk gjengestang

Fakturert tid, ca 1,5-2 timer, det er bare å ringe å spørre, men de bruker KUN orginal deler om du tenkte på powerflex

Skrevet

schmiedmann tar 3000kr for bytte av traversforinger.

med spesialverktøy bruker du en times tid på begge to.

uten spesialvertøy er det litt verre, er da lettest og demontere traversen og presse de ut.

om du heller ikke har tilgang på presse, ville jeg satt bort jobben, og jobbe litt overtid for å betale regninga istede :)

Skrevet

Bytta de idag, gikk greit ig få dem ut, og få opp boltene, men var et helvete og få boltene helt gjennom, når jeg jekka traversen innpå bolten, jekka jeg opp hele bolten, fikk det til til slutt.

Kan doug hende det er mere vrient på cab som i dette tilfellet, siden man hadde null muligheter til og banke bolten ned når traversen var på plass.

men endelig er dritten unnagjort og det blir lenge til neste gang.

varmluftpistol er kjekt :D

Skrevet

Kan doug hende det er mere vrient på cab som i dette tilfellet, siden man hadde null muligheter til og banke bolten ned når traversen var på plass.

Bolten sitter bak sidepanelene inne i bilen :) Kommer fint til å få banket den ned der :) Kjekt å vite til neste gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...