Gå til innhold

E46 Cabriolet - Lekkasje, noe med god peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med en vannlekkasje på en E46 323ci. Det fyller seg opp med vann der cablokket går ned, logisk nok siden det ofte er vått osv. Problemet er at vannet blir værende der en stund, før det renner rett nedi bagasjerommet - og det blir VÅTT overalt. Bilen er en 2000 mod.

Noen som vet eller kjenner noen som er god på nettopp dette?

Skrevet

Desverre ingen erfaringer med cab og vann. Sliter nok som det er å holde vannet på utsiden av min E36 sedan. Etter at jeg endelig hadde fått ordnet lekasjen fra taket dukket det opp en ny lekasje. Dumt at BMW ikke klarer å lage tette biler :(

Skrevet

Ja det er et problem på mange biler dette. Må vel sette bilen på BMW-verksted nå tenker jeg.. Er møkk lei av vann i bagasjerommet.

Skrevet

Det er vel slike "enkle" ting som fort kan koste å få verksted til å se på. Sett bilen under tak og hiv inn en varmevifte. La bilen tørke, så går du selv over den med vannslange for å se hvor det renner inn.

Har du sjekket om vannet kommer inn via baklyktene?

Skrevet

Ja jeg skal ta å teste ut litt selv snart. Skal bytte interiør i bilen også, håper å finne ut av lekkasjen samtidig. Ser ut til at vannet kommer inn en plass rundt, cab-lokket.

Ellers er rundt lyktene også en utsatt plass, men tror det gjelder mer E36 og litt eldre modeller.

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...