Gå til innhold

Utveksling E30 differ med 1-1 på 5 gir.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens :)

Eg gadd ikkje lage ein ny tråd så redigerte ein av mine gamle istedenfor....

Nokken som veit kva fart man har i 1,2,3,4 og 5 gir med dei forskjellige diffene til E30?

Drive å fundere på kva utveksling eg bør bruke til drifting, eg tenker att 2 og 3 gir bør gå ganske langt ?

Skrevet

Er den kobla feil vei så går den andre veien... Gjelder iallefall E36 å det meste annet av elektroniske motorer jeg har vært borti opp igjennom... Trekk opp pumpa og bytt om poler.. Så ser du jo fort det.. Du veit hvilke slange som er inn og hvilke som er retur?

Det relèet går vel gjennom en styringsenhet/hjernen.. Så er vel mer trolig det enn at relèet er gåent i og med at det fungerte i en annen bmw..

Mvh

Iceybear :)

Skrevet

bare bytt hjerna,den e gone.,det er den som styrer releet til pumpa, virker som om hjerna tror att motoren går i og med att den trigger releet hele tida

Skrevet
bare bytt hjerna,den e gone.,det er den som styrer releet til pumpa, virker som om hjerna tror att motoren går i og med att den trigger releet hele tida

Hmm, merkelig vist releet skal vere ødelagt i og med att denne motoren berre er tatt ut og satt på lagring...

Ingenting er klypt osv...

Skrevet

denne motoren fikk ole av meg og var operativ når den blei plukka ut.. eg kjørte bilen hjem til meg og inn på verkstedet og plukka den ut.. og motoren sto på palle toppen halvanna måned før ole her satte den i sin bil og ingenting ble klipt på noe vis og alt av hjerne og ellers annet som var koblet til motoren fulgte med så har burde det jo egentlig vere full funk med en gang :S

Skrevet

Ole|KSR:

Releet kan nok vere dødt for det om. kan prøve og kakke på det med eit skrujern og sjå om det skjer noke meir da. høres ut for meg at du har eit relee som henger.

Birken: Ja motoren burde funke men av og til er det bere ikke sånn.

Skrevet
Ole|KSR:

Releet kan nok vere dødt for det om. kan prøve og kakke på det med eit skrujern og sjå om det skjer noke meir da. høres ut for meg at du har eit relee som henger.

Birken: Ja motoren burde funke men av og til er det bere ikke sånn.

Vi prøvde releet til gjerviken, det funka fett som faen på hass sin før og etter vi prøvde på min :)

Skrevet

Det har ikkje eg men eg snakka med han som eigde motoren før no, han kunne fortelle att eigeren før han igjen hadde kobla konstant strøm på pumpa fordi releet var gåent...

Vil presisere att det ikkje er konstant strøm no :)

• 2 years later...
Skrevet
Hva med å bygge selv? Koster ca 2500 uten dempere...

Kjem jo an på kva man får i pris da når man kjøre reklame for folk, no har eg fått pris 2-3 plasser og vil vite litt om dei forskjellige merka da eg aldri har kjørt coilover på E30 før...

Gidde jo ikkje bygge sjølv når eg får billig omtrent bolt on kitt :)

Skrevet

Skal du ha d2/k-sport/xyz så kjøp sveiseklittet og ikke det som du bare kapper den orginale fjørskåla og fester gjengepartiet nedpå der.

Har det sistnevnte selv (xyz) kjøpt på koed. Problemet her er at man kun justerer høyden på fjøra ikke demperen. Så når den er passe lav forran blir fjørene løse når man jekker opp bilen og det er litt knot og jalla spørr du meg. Ellers syns jeg det oppfører seg fint på bane, men det virker ikke som bakfjørene er beregna på touring (blir veldig liten fjøringsvei) funker sikkert bedre på sedan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...