Bambozle Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 Har tenkt (vurderer) og kjøpe meg dette Turbo kittet Var i kontakt med motorviagra og han fortalte at manifoilen som følger med er laget for og bygge nedover og ikke oppover, problemet da, blir at kompressorhuset på turboen vil subbe på styrestaget, så derfor må jeg bygge motoren 1-1.5cm opp er dette mulig? hvordan eventuelt ? så kommer andre spm mitt har tenkt å kjøre et ladetrykk på 0.5bar på vanlig dyser.. har hørt dette ikke går, men kompis kjører 1.2 bar på en E28 2.8 liter med orginaldyser og BTR ? hvor burde jeg eventuelt henvende meg for chip til 0.5 i ladetrykk? hvis jeg trenger det? dette er mitt første turboprosjekt WHATSOEVER så jeg kan ca 0 og niks om dette. men en gang må jo være den første:)
Raymond Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Bygge opp motoren burde vell gå med andre motorfester, eller eventuelt fore opp de du har..? kanshe fore opp girkassa litt og så drivlinja ikke blir.."bøyd" er jo kryss dær men, rettest mulig er jo best.. Trur det beste ved ombygging til turbo er datasprut og så benking justering etter at alt er montert. Er det snakk om økonomibygg her? dyser kan du jo sikkert få tak i fra andre bmw motorer, som er litt større.. vet ikke om dine orginale dyser er store, og hvilken effekt de holder til.. sikkert mange andre her som kan hjelpe deg med det..
Azeton Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Du må nok bytte dyser.. Og at han kompisen din klarer seg med orginale dyser på E85 er merkelig. Da dysene må være ca 30% større når de brukes til E85
Turbo-Tommy Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Har tenkt (vurderer) og kjøpe meg dette Turbo kittetVar i kontakt med motorviagra og han fortalte at manifoilen som følger med er laget for og bygge nedover og ikke oppover, problemet da, blir at kompressorhuset på turboen vil subbe på styrestaget, så derfor må jeg bygge motoren 1-1.5cm opp er dette mulig? hvordan eventuelt ? så kommer andre spm mitt har tenkt å kjøre et ladetrykk på 0.5bar på vanlig dyser.. har hørt dette ikke går, men kompis kjører 1.2 bar på en E28 2.8 liter med orginaldyser og BTR ? hvor burde jeg eventuelt henvende meg for chip til 0.5 i ladetrykk? hvis jeg trenger det? dette er mitt første turboprosjekt WHATSOEVER så jeg kan ca 0 og niks om dette. men en gang må jo være den første:) Må nok heve motoren en del ja. Kan være du kommer klar om det er mindre kompressorhus og du får vridd det rett vei. Jeg lagde mitt i alu, og forlenget med ca 2cm, og fikk vridd huset akkurat rett vei slik at det gikk klar. Var en liten kamp i seg selv. FekZen her på forumet lager chip. 0.5 blir i meste laget for 160cc dyser@3,5bar i mine øyne.
MotorViagra Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Er umulig å bruke orginal dyser da skal du kjøre ekstremt høyt bensintrykk, noe som igjen vil ødelegge dysene 0,5 kansje, men bilen vill nok kutte i hverfall går veldig magert. Som igjen da gjør at motoren raser innen rimelig rask tid
Morty999 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 sorry OT, men 1,2 bar på org 2,8 i e28. den motoren lever IKKE lenge hvertfall..
MotorViagra Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Nei det er helt sikkert, vis ikke er det info som ikke har kommet frem her..
Morty999 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 uansett så virker ikke det! hehe, jeg hadde 340cc dyser som blei tomme på 0,6 så. men det var på en 3,5l men alikevell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå