Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis er plaget med at det samler seg vann i reservehjulbrønnen, har sett at det er på høyre side der batteriet står at vannet må komme inn, for det er litt fuktig der, hvor er det det vannet kan komme ifra?

Skrevet
Hadde samme problemet på min. Kom inn ved lykte pakningen, la på en pakning utenpå den gamle og det ble tett :wink:

hmm, ok.. vi får sjekke opp det.. mente at det ble hatt på nok sikaflex da den ble satt på og :S

Skrevet
Hadde samme problemet på min. Kom inn ved lykte pakningen, la på en pakning utenpå den gamle og det ble tett :wink:

Kan NESTEN garantere at det er ved lykten det kommer inn, har opplevd dette på mange E39, dessverre, kommer så fort man har skrudd av en baklykt.

Vekk med gammel pakning og inn med ny, gjerne med litt GUL eller sikaflex og skru forsiktig på plass lykta, så er nok trolig problemet løst.

Skrevet

jeg hadde akkurat samme på min,samlet seg flere liter vann i reservehjulsbrønnen.. så også at det var fuktig under bateriet. Vannet kom da inn runt låsetappen til tanklokket,så sjekk der først.. meget stor sansynlighet for at det er der :wink:

Skrevet
jeg hadde akkurat samme på min,samlet seg flere liter vann i reservehjulsbrønnen.. så også at det var fuktig under bateriet. Vannet kom da inn runt låsetappen til tanklokket,så sjekk der først.. meget stor sansynlighet for at det er der :wink:

Hva gjorde du for å få den tett da?

Skrevet

Sica og pakningsstoff på disse jobbene? Dere er gale. Har ikke hørt på makan. Ny pakning å rene flater løser problemet. Det er lim på pakningen til baklykten. Er flaten som limet skal mot, ren, så går det veldig fint.

Angående låsepinnen til tanklokket, dette skyldes gammel å hard pakning. Hvorfor det da blir tullet med sica eller tech7, det forstår jeg ikke da pakningen koster 28 kroner. Ja, 28 kroner! Delenumemret er forøvrig, 51258128707 . Ta ei tang på yttersiden av denne styringe, seès når åpner tanklokk dekselet. Rett bak demperputen for tanklokk deksel. Vri så 90 grader å dra ut den gamle, omvendt prosedyre for å f på plass ny. 5 minutters jobb, ærligtalt...

Jeg hater "liksom-løsninger".

Skrevet

Fliid: helt enig med deg der men var faktisk ment som en mellomløsning si det regnet som verst da.. bestilde ny del men siden det ble tett med tec7'en så ble det nedprioritert å nå er den komlet bort :applause: så må vel bestille meg en til hehe :lol:

Skrevet
Sica og pakningsstoff på disse jobbene? Dere er gale. Har ikke hørt på makan. Ny pakning å rene flater løser problemet. Det er lim på pakningen til baklykten. Er flaten som limet skal mot, ren, så går det veldig fint.

Angående låsepinnen til tanklokket, dette skyldes gammel å hard pakning. Hvorfor det da blir tullet med sica eller tech7, det forstår jeg ikke da pakningen koster 28 kroner. Ja, 28 kroner! Delenumemret er forøvrig, 51258128707 . Ta ei tang på yttersiden av denne styringe, seès når åpner tanklokk dekselet. Rett bak demperputen for tanklokk deksel. Vri så 90 grader å dra ut den gamle, omvendt prosedyre for å f på plass ny. 5 minutters jobb, ærligtalt...

Jeg hater "liksom-løsninger".

Hvis min ikke er tett så var det mer denne typen løsning eg var på jakt etter. Ikke noe tilhenger av ditt og datt på tuber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...