Gjest Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 har en bmw 520i 1988 mod med en m20b20 motor 12v. skal kjøpe dette turbokittet: http://motorviagra.no/index.php?option= ... Itemid=100 lurer da på om kor stor effekt eg kan regne med og få og kas ladetrykk eg må kjøre på og om eg trenger noe mer en bare det som følger med i kittet. også lurer eg på kor mangen hk man kan ha før man må bygge om bremser og slikt. Stianguten
Gjest Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 men lurer fremdeles på om noen kan svare meg på om kor mangen hk man kan ha før man må bygge om bremser og slikt.
Azeton Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Du har planer om og godkjenne? Da burde du skrive søknaden først.. Men, 171hk er 325 så du kan ikke gå over det
MotorViagra Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Trur du kan glemme godkjenning siden bilen er en 88 mod.. Kom det ikke krav med katalysator osv da?? I hvertfall veldig vanskelig, og koster nok mere enn det smaker.
Gjest Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Du har planer om og godkjenne? Da burde du skrive søknaden først.. Men, 171hk er 325 så du kan ikke gå over det så eg kan få den godkjent med 170hk og turbo uten og bygge om bremser og slikt men hvis eg skal overstige 170hk så må eg bygge om bremsene?
Gjest Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Trur du kan glemme godkjenning siden bilen er en 88 mod.. Kom det ikke krav med katalysator osv da??I hvertfall veldig vanskelig, og koster nok mere enn det smaker. men er det ikke bare og sette på en katalysator da?
GiljeN Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 nei og nei:) de vil nok ikke over det uansett bremser du har..kansje me komplett m3 greier du presse den til 215? men og godkjenne det er ikke vert d på et slikt prosjekt vil jeg si:)
Gjest Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 så sånn bunn i grunn kor mangen hk kan eg ha hvis eg skal godkjenne den med de bremsene som står på no?
E36Cab1 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Trur du kan glemme godkjenning siden bilen er en 88 mod.. Kom det ikke krav med katalysator osv da??I hvertfall veldig vanskelig, og koster nok mere enn det smaker. Var vel i '89 strengere avgass-krav kom på banen.
E36Cab1 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Trur du kan glemme godkjenning siden bilen er en 88 mod.. Kom det ikke krav med katalysator osv da??I hvertfall veldig vanskelig, og koster nok mere enn det smaker. men er det ikke bare og sette på en katalysator da? En skulle kansje tro det,men nei,kan ikke "bare" sette på en kat. Sitert fra lovverket om avgass: "Ettermontering av avgassetterbehandlingsutstyr (f.eks. 3-veis katalysator og partikkelfilter) er bare tillatt dersom det foreligger dokumentasjon/bevitnelse/garanti fra bilfabrikant eller kompetent, uavhengig laboratorium for at utstyret er utprøvd og tilpasset vedkommende biltype. Av dokumentasjonen skal det fremgå hvilken avgasstandard (EU-direktiv, ECE-regulativ osv.) biltypen er prøvet etter og tilfredsstiller."
Vikingen Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 mener også det var i 89, men modellåret starter jo itte før i august da så mulig det er noe kødd der:P
E36Cab1 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Og en katalysator virker heller dårlig uten lambda-styring,så har en ikke lambda vil ikke katalysator fungere.
MotorViagra Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Trur du kan glemme godkjenning siden bilen er en 88 mod.. Kom det ikke krav med katalysator osv da??I hvertfall veldig vanskelig, og koster nok mere enn det smaker. Var vel i '89 strengere avgass-krav kom på banen. Ok mente det var 88 men skal ikke si det 100% sikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå