Gå til innhold

noen spm ang turbo på m20

Anbefalte innlegg

Skrevet
så sånn bunn i grunn kor mangen hk kan eg ha hvis eg skal godkjenne den med de bremsene som står på no?

Det er best å snakke med biltilsynet om hvilke bremser du må ha i forhold til hk. Biltilsynet kan si stikk motsatt av hva andre sier her inne.

Du må nok uansett bytte mye mer enn bare bremser for å få det godkjent.

Det vil nok muligens være litt lettere å få godkjent turbo på en 5-serie da den har kommet med turbo orginalt.

Hvis du i det heletatt skal ha noe sjangs for å få dette godkjent så må du ha en dialog med de og skrive en utfyllende søknad.

Skrevet
så sånn bunn i grunn kor mangen hk kan eg ha hvis eg skal godkjenne den med de bremsene som står på no?

Det er best å snakke med biltilsynet om hvilke bremser du må ha i forhold til hk. Biltilsynet kan si stikk motsatt av hva andre sier her inne.

Du må nok uansett bytte mye mer enn bare bremser for å få det godkjent.

Det vil nok muligens være litt lettere å få godkjent turbo på en 5-serie da den har kommet med turbo orginalt.

Hvis du i det heletatt skal ha noe sjangs for å få dette godkjent så må du ha en dialog med de og skrive en utfyllende søknad.

det er jo 5 serie eg har. men hva er en lambda styring for noe?

Skrevet

var forresten inne på mekonomen og skrev inn skiltnummer og fant dette:

MODELLEINFO

Merke: BMW

Modell: 5 Serie (E34)

Typ: 520i Kat

Registreringsår: 1988-1990

TYPEINFO

Karosserikode: E34

Motorkode: M20-B20

Motoreffekt: 95

der som det står 520i Kat betyr det at det er katalysator på den?

Skrevet

Nå skriver eg ikke dette her for å være frekk,nedlatende eller kort og godt stygg med deg :wink:

Men viss ikke du veit hvordan en motorstyring med tilhørende komponenter fungerer sammen og hvordan ulike ting påvirker alt dette,så har eg vanskelig for å se for meg at du vil klare å skrive en god nok søknad mht turbokonvertering og håndtering av avgass,styrke på råkarosseri samt bremser og oppheng til at BT vil kunne godkjenne dette...er veldig mye som må dokumenteres og argumenteres for.

Skrevet

nei eg har ikke så mye peiling på de tingene der derfor eg prøver og finne ut littegranne om det. men har jo funnet ut her at det er veldig stress og sånn.. kan jo likegjerne bare kjøpe en som er ferdig bygget med turbo og godkjent og alt.

Skrevet

sett deg ned med en flink mekaniker kansje en som har vært borti ombygning å litt turbo før, finn ut det du ønsker av effekt osv osv skriv en lang å god søknad till biltilsynet, ta også kontakt med bmw å hør hva dem vil anbefale osv =)

Skrevet
nei eg har ikke så mye peiling på de tingene der derfor eg prøver og finne ut littegranne om det. men har jo funnet ut her at det er veldig stress og sånn.. kan jo likegjerne bare kjøpe en som er ferdig bygget med turbo og godkjent og alt.

De vokser ikke på trær akuratt, så da kan du vente en stund.. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...