Bimmer89 Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Hei ! Jeg tror jeg må bytte toppakning på min 525 24v e34 1993 m50 Det er kvit røyk og den bruker vann ! Det jeg lurer på er om noen vet om bra steder og ikke minst PRISER på dette ? da tenker jeg på alt.. Deler, arbeid osv ! Takker for alle svar !
gatebil76 Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Nylig byttet på tillsvarende bil.. er en ok jobb men stort.tungt og heller dårlig med plass:) tenker du havner på ca 12tusen med arbeid og deler.. også lurt å levere topp til planering og trykking.
GiljeN Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 havner nokk på narmere 20 000,- med arbeid og deler.. slipesett 3500.- Bolter 500.- sliping og trykktesting av topp 4000,- må man regne 1-2tusen i deler som kommer utenom. 8000 - 10000 i deler. så skal verkstedet har sitt for og holde på..tar en del timer. Men kommer godt med og kjøpe uorginale deler da..men er ikke allverden og gjøre selv heller om du leverer inn toppen og bytter hjemme
Bimmer89 Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 Takk for svar ! Hvor er det lurt og levere den inn ? Jæger fikser jo alt, er det lurt ? Eller finners det noen andre bra plasser rundt i Hordaland/Bergen ??
GiljeN Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Jæger er nokk endel dyrere en andre "ikke merkeverksted" og du kan spare en del kr på det.hør litt rundt er nokk noen tusen til og fra rundt omkring:)
gatebil76 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 gjør som meg .....gjør det selv. he he kostet meg 4000kr i deler. eller ring fix nesttun tlf 55135858. jobbet der i 11 år nå og blir nok en stund til.. tenker saken er biff for under 15 iallefall. men også lurt å ta vann pumpe og thermostat i samme slengen. og tar du den helt ut som jeg gjorde så sender du pakning til kvernevik bruk og de lager pakning i kobber til deg. den ryker aldrig igjen...
Bimmer89 Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 Ok, ringer og hører med de i morgen. Du vil vell ikke ta det privat da ? hehe
gatebil76 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Blitt mindre av det ....blir lei av døgnet rundt skruing...he he sikkert bare blitt gammel.
Bimmer89 Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 Blitt mindre av det ....blir lei av døgnet rundt skruing...he he sikkert bare blitt gammel. Hehe Ja det er ikke bare bare det ^^ Men takk for hjelpen uansett
Larsiaman Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Kan sette deg i kontakt med en som har tatt titalls m50/m52 topper?. Holder til i bergensområdet. prisen er det ingenting å si på.
Fliid Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Send den vekk til en ungutt som liker å skru. Får det til. Betal noen kroner og gliset er bredt.
gatebil76 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Håper det var en spøk fliid ...krever en del spesialverktøy som kam og veiv låsing. kjede stramme verktøy osv for å få dette riktig innstillt... går nok uten men 100prosent blir det ikke
Fliid Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Jeg har lsitet opp alternative måter til dette, flere ganger. Den eneste jeg ikke har ett alternativ på, det er kjedestrammeren, så der har du ett poeng. Men saken er som så, at det er mulig å få tak i på f.eks ebay. Så ja, en ungutt klarer dette. Å bytte toppakning på en motor 1 til 1 , uten modifikasjoner som effektøkning, det er ikke rakett forskning : ) Prinsipp, lås veiv i Toppunkt, rett dim bor med hylse utenå gjør susen. Prinsipp, veiv, toppene av bakkant av kammer skal flukte med kant av topplokk. Vater og avstandstykker ned mot topp, gjør susen. Prinsipp, skrue til å stramme opp kjede, kjøp på Ebay, koster en liten slant. Finnes og flere løsninger. Hele verktøy "pakken" koster en bagatell på Ebay. Det blir da 100%. Gradeskive og 3/8" sett med torx er vell allemanns eie, antar jeg. Da har man det man trenger for en skummel M50 topp. Er det vanso finnes det nøkkel for dette og gode beskrivelser på nett. Ingen sak. Ingen spøk, som du forstår : ) Alt bør ikke være komplisert når man faktisk kan rettlede andre til å gjøre det ordentlig, istedenfor å skremme. Prøv å rettled en lærling, så skal du få kjenne hva det betyr.
gatebil76 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 alt er enkelt med en hjelpende hånd .... en bagatell som å få slakk på kjede eller reim på feil side og denne jobben blir veldig dyr.. men joda en gutt unge med hjelp får dette til:) alle har vært lærlinger men denne topp jobben er ikke rett jobb å begynne med ... tiltrekningsrekke følger på topp og kam hjul er også noe å tenke på. men seff en smart gutt unge med god læresans og auto data for hånden får det nok til skal vi snakke om luftingen også.. he he. neida. bmw er plankekjøring men tunge løft og verktøy må til.
Waldez Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Kjøp brukt motor i Sverige ligger fler tilsalgs som har gått under 200000. Priser er fra 4000-8000 svenske kroner med moms. Trekk så fra ca 15% i kurs så er det ikke noe å lure på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå