Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vill veldig stolt si at den alpina fra finn var faren min sin. han importerte den til norge i 2003. og da var det den eneste d10 i norge! savner den bilen utrolig mye. den gikk drit bra! :D

Ifølge de offisielle tallene så gjorde den 0-100 på 7.2sek var det ikke? Dette er jo ett stykke ifra drit bra...

det er jo drit bra for å være en 10 år gammel diesel e39!:)

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
samme som e30 m3, lurer på åssen det er fra 100 og oppover, sleder pleier å dra godt i fra 100 pga vekta

De drar godt fra 100 og oppover, det kan eg skrive under på.

Og jeg har bare en orginal 530DAT (193hk)

Vet ikke hvilken automatkasse som står i Alpina, men den GM-kassen som står i orginalt, slipper ikke gjennom alle kreftene før i 4 (ca 120km/t)

Jeg skal ikke være bastant på det, men mener jeg har sett det et sted og det er den følelsen jeg sitter igjen med også.

Skrevet
samme som e30 m3, lurer på åssen det er fra 100 og oppover, sleder pleier å dra godt i fra 100 pga vekta

De drar godt fra 100 og oppover, det kan eg skrive under på.

Og jeg har bare en orginal 530DAT (193hk)

Vet ikke hvilken automatkasse som står i Alpina, men den GM-kassen som står i orginalt, slipper ikke gjennom alle kreftene før i 4 (ca 120km/t)

Jeg skal ikke være bastant på det, men mener jeg har sett det et sted og det er den følelsen jeg sitter igjen med også.

jepp, hadde e300 turbodiesel w210, 177 originalt, denne var det gjort litt med.. skulle være 204hk i den.. gjekk likt med original cosworth 8) tross mer vekt å dra på

Skrevet

vill veldig stolt si at den alpina fra finn var faren min sin. han importerte den til norge i 2003. og da var det den eneste d10 i norge! savner den bilen utrolig mye. den gikk drit bra! :D

Ifølge de offisielle tallene så gjorde den 0-100 på 7.2sek var det ikke? Dette er jo ett stykke ifra drit bra...

det er jo drit bra for å være en 10 år gammel diesel e39!:)

Så hvorfor skulle man da ønske å gå for en diesel? når f.eks en standard E39 540i klarer 100km/h på 6.4?

Eller er det snakk om en ren bruksbil, hvor forbruk faktisk har noe å si?

Skrevet

ikke spør meg :wink: jeg er ikke noen diesel fantast. det jeg mente var at det er vel ganske bra for å være en "gammel" diesel bil. alt er relativt..

Skrevet

6,7 sec med stoppeklokke eller en sånn g-måler?

stoler isåfall ikke et fnugg på noen av delene.

Det var vel her på forumet det var en kar som hadde testet sin 320d og fått 0-100 på under 6 sekunder. må si jeg tviler litt på det.

• 1 year later...
Skrevet

S.Hafsmo@ er ikke så veldig intresert i hva du tror og ikke, jeg kjenner denne bilen inn og ut! og den er IKKE kone kjørt for og si det sånn, da den daglig ble kjørt minst 200 KM/H i timen!

Skrevet
S.Hafsmo@ er ikke så veldig intresert i hva du tror og ikke, jeg kjenner denne bilen inn og ut! og den er IKKE kone kjørt for og si det sånn, da den daglig ble kjørt minst 200 KM/H i timen!

Jeg trodde først du skrev dette for å få folk til å holde seg unna bilen, men du mener altså at det er positivt at den daglig ble kjørt i 200 kilometer i timen i timen?

• 6 months later...
Skrevet

Possitvit var det vell neppe! Haha :P bilen var vant til og bli kjørt veldig hardt, mange turer til bla Tyskland Hellas polen osv, der den bla ble forsøkt stjelt, men men var en utrolig god bil! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...