Gå til innhold

Anlegg i E34 sedan!


 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat gått til innkjøp av en bmw 525ia e34, og det virker som om at det er orginalanlegg i den. Spiller faktisk overraskende bra så lenge man ikke spiller høyt! Det jeg lurte på er om det vil spille høyere med forsterker? Har nemlig et anlegg liggende til salgs, men får ikke solgt noe ser det ut som.

Har Macrom m2 4" kompsett forann som jeg tenkte å montere i bmwen, men vet ikke hvordan det vil spille sammen med 5" i dørene? Har også et 6,5" kompsett bak av merket Morel tempo 6. Har også en seas lotus 10" i lukket kasse som jeg også kunne tenkt å hatt, selv om jeg aller helst har lyst på helt nytt anlegg :P Har forresten også en Dynabel 6kanaler som jeg brukte til å drive dette før, men jeg aner ikke hvordan lyden vil bli med noen orginalhøytalere montert også ? :P Evt er det mulig å få fyrt 6,5" inn i dørene framme med modifikasjoner? :D

Håper på svar. Vis noen har noen tips så skrik ut :D Lurer litt på hvor det er mulig å få strømkabelen gjennom torpedoveggen på denne bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikkje høgtalere i dørene framme. Dei er i sparkepanelet.

Høgtalerene framme er på 5,25"

Er ikkje problem med å få 6,5" til å passe.

Bak er det og 5,25"

Finnes overgang for å få 6,5" til å passe der.

Strømkabel tok eg på høgre siden. Er ein svart bok i motorrommet som eg tok vekk. Bak den var det ein gjennomføring til kupéen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er planen. Tror jeg rett og slett hiver inn hele anlegget jeg :) selv om jeg hadde lyst på noe nytt :P Kostet meg jo 15 000 for under et år siden :D

Du kan nå ta en titt på tråden min, så kanskje du får en ide på åssen du kan gjøre ting, tenker overhode ikke på alt arbeidet jeg har gjort, men kanskje en liten veiledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få strømkabel og sånn bak i bagasjerom? :S Er ikke nedfellbare seter jo! :P

Det er ikke noe problem. ta ut baksetet,(tror det holder med ryggen) og der er det en gummihylse som går igjennom til bagasjerom med noen ledninger i. Strekk kablene igjennom der. Er det ikke plass så er det jo ikke noe prob å lage hull selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare ta tak i sitteputa å røsk den opp, den sitter i 2 store klips, men ryggen sitter i plastikk muttrer på hver side i nedre hjørne og i mitten ved armlene, så kan d sitte litt i sikkhetsbeltefeste som sitter i nedre kant av ryggen, når dette er fiksa så løfter du opp ryggen litt, men den kan sitte litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D var nå egentlig litt rart at du ikke fikk dem inn bak dekselet, men du må du nok modde dekselet for at en 6,5" skal gå inn i framkant av dekselet, noe som jeg vil anbefale. titter du på tråden min, så ser du åssen jeg gjorde d, og du vil ikke angre på å legge i den jobben, for d blir utrolig flat lyd med 4" der.

når du alikevel må modde bak for å få i 6,5"ene dine, (da d er 5,25 som er org) så hadde jeg heller brukt den jobben framme, da d blir en helt annen lytteglede ;) og som sagt, du ville ikke angre på d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fant ut at de ikke gikk i bakkant, iallefall ikke uten adapter. Tenkte på det å legge de på utsiden på en måte, men har ikke dekslene til de lenger så blir litt skummelt med bein rett vedsiden av :P men kan jo sjekke om jeg finner noen andre deksler! Skal nemlig ta en titt på det i dag, om jeg får inn 6,5 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...