Gå til innhold

ulyd fra framstilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann, har en ulyd som kommer fra framstillinga i min e34..

den kommer engetlig mest når jeg kjører på litt dårlig vei eller over komlokk..

Er verst når jeg har litt sving til vestre ( er for øvring den siden lyden kommer i fra)

Høres ut som en klunkelyd.. Er veldig ille vist jeg kjører over vaskebrett på grusvei..

Noen som har noen peiling på hva dette kan være ?

Hørest ut for meg som ei dårlig foring.. Ingen slakk i felgen(fram tilbake, opp ned) når den er jekka opp

Skrevet

sjekket foringene også men fant ikke noe veldig slakk var litt på de tynne pendelstagene som du sier, men skulle helst ha hvert opp på en 4søyla bukk for å sjekket dette orgentlig.. har noen delenr til disse foringene eller ?

Skrevet

er å benne ordentlig på staga så ser du om forgina gir lett etter, sprekker i gummien kan også være tegn på gåen foring ;)

men demperne å fjæren dine er greie? bare for å ha spurt:P

Skrevet

japp, lærer en del om understell osv der je går skole(fordypning i motorsport) å når du setter senkefjører på org dempere så er jo demperne beregna på høyere bil, å da blir den liggenes mye lavere å demperns vandring blir drastisk kortere, da er det mye mulig du bånner demperen vis du har senkefjører å org dempere ;)

Skrevet

er det litt slakk i di tynne stagene/stabstagene så skrangler det godt i disse når du kjører på humper.. disse skal være helt faste... har dem feks på biltema, heter stabstag. disse slites fort på E34, eg er en slitedel som byttes ofte.

Skrevet

Om Tema kaller de stabstag, så er de dumme, men men. Pendelstag er ordet. Og dempere / fjører ville jeg utelukket, om det ikke er snakk om mye senk, men det vet jeg dog ikke. Bunner ikke demper før man senker godt eller man kjører på veier jeg ikke kan forestille meg.

Skrevet

javel ja.. mulig tema er teite men da er koed også kanske på trynet.......og jeg er vranglært fra fødslen av..hehe

Beklager for feil ordvalg.

tynne stabilisatorstag var vel kansje ikke riktig ord av meg da dette er di leddene som samenføyer stabstaget med resten av forstillinga..

alle som har E34 vet vel at stagene/leddene til stabstaget er en svak slitedel på disse.

stabilisatorledd er navnet og koster 158 tror jeg på koed.. lett og skifte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...