sbrustad Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 Heisann. Har lest litt rundt her nå, men finner ikke noe som går på akkurat det jeg lurer på. Jeg leter rundt etter en relativt billig E34 520 jeg kan sette istand med en m30b35 motor. Ideen er jo å få alt godkjent hos biltilsynet, men før jeg materialiserer planene mine så håper jeg det er noen guruer her som kan hjelpe meg med dette; Hva må byttes utover motoren for å få dette godkjent? Ledningsnettet fra 520 med m20b20 motor, passer dette overens med ledningsnettet til m30b35? Passer girkassen fra 520 på 535 motoren? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 535 motoren er nok av M30 utgaven, derav M30B35, så ledningsnettet passer ikke over. M20B20 har Getrag 240 girkasse, og på M30B35 må du vel ha Getrag 260 girkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sbrustad Skrevet November 24, 2009 Forfatter Share Skrevet November 24, 2009 Ja, du har naturligvis helt rett. Da trenger jeg altså komplett ledningsnett fra 535, og girkasse. Hva med understell, bremser osv? Må dette også byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 Om du skal ha det godkjent må du nok ha kraftigere bremser, BFK, o.l, usikker på hvordan det er på E34 ved oppgradering om det er forskjell på fjærbein/dempere o.l, men det finner du fort ut av ved hjelp av GS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bushnell Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 hvordan blir det med vekta og sånn da egentlig? m30 veier vel noe mer? tenkt litt på det samme selv og finne et fint karroseri til min i stedet for å pusse opp igjen den jeg har.. men biltilsynet er vel blitt temmelig strenge på att vekta ikke skal forandres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ripper87 Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 vist du ska ha det godkjent tror jeg neste den enkleste er å hente en delebil fra utlandet å momse den in å søke ombyging hos bt av eventuelt den norske bilen du ska bygge om å bruke alt fra utlandsbilen du har vel tydligvis en m30b35 motor alt eller? for da kan du jo se etter en norsk 535 med motor ras (skjer vel av og til pga turbo å div tenker jeg) det er vel det enkleste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå