Ripper87 Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 har planer å momse in en bmw fra tyskland e34 525 er det kun 25% av bilens kjøps sum å 25% av frakt utgifter? kan jeg si at det var full tank på bilen uten om at det står i kontrakten? lurer å på om jeg kan kjøre in i norge med røde toll(prøve)skilter fra Tyskland eller om jeg ha norske prøveskilter, å kan jeg da evn kjøpe prøveskilter hos tolleren eller må det fikses på bt
Simon S Arvesen Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 har planer å momse in en bmw fra tyskland e34 525 er det kun 25% av bilens kjøps sum å 25% av frakt utgifter? kan jeg si at det var full tank på bilen uten om at det står i kontrakten? lurer å på om jeg kan kjøre in i norge med røde toll(prøve)skilter fra Tyskland eller om jeg ha norske prøveskilter, å kan jeg da evn kjøpe prøveskilter hos tolleren eller må det fikses på bt Du må betale 25% av kjøpsummen som står i kjøpskontrakten. Når jeg kjøpte bil i Sverige, dro jeg på BT først. Med kopi av vognkort og hentet prøveskilt. På vei hjem satte jeg dem på, ved grensen. Men sikkert noen som har importert bil fra tyskland som kan svare deg bedre på dette.
Oljebrenner'n Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 25 % av kjøpesummen (omregnet til NOK etter Tollvesenets kurser) + 25 % av fraktomkostninger (kan også sjablonmessig settes til 1.500.- - 2.000.- NOK om du ikke har kvitteringer e.l.) = sum mva
bmwkizn Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 I Tyskland får du kjøpt EGNE prøveskilt når du skal kjøre derifra til evt Norge. de har to typer. Husk å gi besked på BT i Tyskland at bilen skal kjøres til Norge med skilta.slik at du får riktig farge på skiltene
Ripper87 Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 25 % av kjøpesummen (omregnet til NOK etter Tollvesenets kurser) + 25 % av fraktomkostninger (kan også sjablonmessig settes til 1.500.- - 2.000.- NOK om du ikke har kvitteringer e.l.) = sum mva ok men vist jeg tar med 1 eller 2 fylings kviteringer å ferge kvitering fra putgarden til rødby så burde dette holde vel? ska overnatte på hotel en plass langs veien men regner ikke med de folka ska ha 25% av det å såvit jeg vet er det kun hvite skilter med rød merke på høyre side jeg kan kjøre med av prøveskilter i tyskland(toll skilter) jeg sku flytte bilen lit her nede å da fikk jeg hvite skilter med gult merke = fant ut etter vært jeg ikke har lov å kjøre med disse i det helle tatt. kun for tyskere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå