Hobbe Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Hei Har noen noe kjennskap til svakheter på dieselpumpa på denne modellen? har en liten diesel-dam lokalisert under dieselpumpa på bilen min. dette fant jeg ut kun pga lukta, for bilen går som bare det. eneste er at bmwèn kan være litt tregstartet når motoren er varm. har nok en lekkasje, for det er en bitteliten dam av diesel for hver plass jeg parkerer. Jeg skrur gjerne selv, men ønsker noen tips fra noen som har litt mer peiling/erfaring da jeg ikke er utdannet mekaniker, men heller en "DIY" mekaniker... Takker for alle svar
propan Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Har erfaring med at nr 8 på bildet gnisser hull/lekker. Plastrøret mellom filter/pumpe
Hobbe Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 skal se, ser nemlig at dieselpumpa er litt svett av diesel på toppen...
Bjørner Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Har samme på min 525tds....Ser det kommer ut under pumpa og renner via motorblokka. Det e nok det som gjør den litt tungstarta når den er varm også. Når pumpa lekker sliter den mer med å gi nok dieseltrykk. Så ikke usannsynlig at en simmering på pumpa som er sprukken. Men sjekk evt lekasje fra rør o.l som propan foreslår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå