Gå til innhold

parkbremsen henger fast inni bremseskiva HJELP! Tour 316i 04

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja så har eg skifta bremseskiver og klosser fremme på bilen min.

Så begynner jeg bak, her sitter den satanen fast. Så jeg dundrer til med hammer. Den var bra rusta fast til parkbremsen der men gikk av med litt kraft.

Så går jeg på høyre bakhjul og begynner der. Der er det så ille at jeg setter på en ters. Så terser jeg på til det sier "kloonk" og jeg får en klump i halsen. Jeg får bare skiva ut 2-3 cm fra navet og så henger den bom fast i hele parkbremsen. Det virker som parkbremsen klemmer for all mugger og at bremseskiva henger å dingler i selve wiren. (Jeg ser ingenting for alt er bak skiva men jeg anter)

-Jeg har ikke håndbremsen på og jeg har også prøvd å slakke justeringsskruen helt ut på håndbrekket.

-Jeg kutta ledningen til ABS'n på kalipen fordi den satt så jævlig fast (skulle skiftes). Nevner det bare i tilfelle dette kan ha noe relevant med saken å gjøre.

Så nå håper jeg at noen kan hjelpe en stakkar i nøden før telefonen går til Viking og time hos en mekaniker.

Skrevet

å bruke avdraget der var nok dumt.. fordi da hade du rivd ut alt av festemekanisme til parkbremsen.. du skal slakke parkbremsen før du gjør den jobben bak. inni ene bolt høler så er det justering på håndbrekkskoene, må bruke en skrutrekker og vri den rundt inni ene bolthullet til hjulet.

Skrevet

Så skaden er gjort, men løser jeg den allikevell ved å løsne denne greia du snakker om? Må jeg da inn i et av de gjengede hullene da? er litt usikker på hvordan jeg skal få det til.

Det som er løst eller ihvertfall revet av, det er to fester som holder parkbremsene fast. Disse er fjærbelagte skruer med umbracohode. Skal vris 90 grader for å løsnes eller festes.

skulle ønske jeg kunne tatt meg tid til bruksanvisning bare en gang :P

Skrevet

riv det av med makt og kjøp nytt,ingen krise å kjøre uten parkbrems noen dager,biltema har billig ca 350 kr med monteringsett komplett bak,få en kamerat til å dra i skiva mens du banker,pleier å løsne til slutt.

Skrevet

Hei hei. Da var skiva av og ny på. Parkbremsen prøvde jeg å stramme til men den virker bare 25% nå. Bilen skal inn på service å skifte foringer så ber dem se om de kan gjøre en bedre jobb enn meg på å stramme dem. Håper jeg slipper å skifte!

Tusen takk for tips og råd. Neste gang skal det gå bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...