Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er ny her på forumet og melder meg inn i påvente av ny bil! Har bestilt en ny E92 M3 coupe individual, jobber for det meste i London så det er litt billigere her enn i gamlelandet..

Levering er utsatt flere ganger allerede dessverre, siste dato er nå 22.desember! Akkurat i tide til at jeg kan kjøre tilbake til Norge til jul :)

Så til spørsmålet: Jeg trenger vinterhjul for å bruke bilen i Norge, men vet ikke hva skal jeg gå for - har ikke så mye erfaring med bakhjulstrekk på vinterføre og hører noen si at jeg bør ha pigg for i det hele tatt å komme frem.. Råd mottas med takk!

Har ikke bilder av min egen bil ennå, men legger ut et par bilder av bilen med samme farge (space grey og med 19"M-felgene). Interiøret blir individual platinum novillo, altså lyst skinn - vet mange mener M3'en skal ha sort skinn men jeg tror det kommer til å bli bra..

aou2akrhhb17xu96z2qv.jpg

gjgef9qs5xonbgv73xl5.jpg

Skrevet

Vlkommen til bimmers, og gratulerer med en feit bil :-) Tenker du gleder deg stort til å hente bilen.

Når det kommer til vinterdekk, så vil ikke jeg si at man må ha pigg dekk for å komme seg frem med BMW på vinterføre, men nå har jeg aldri kjørt M3 så skal vel ikke uttale meg ang den.

Skrevet

Fyttigrisen for en bil du har kjøpt deg da :)

Gratulerer.

Mye måtte du ut med der nede forresten?

Har desverre ikke noen råd til deg, utenom at du som regel får det du betaler for..

Skrevet

woawa wi wa !! :D :D :D

gratulerer med 1stk RÅ bil.

jeg møtte en sønn av en hotell eiere i syden nå i sommer. han hadde helt lik.

herlig bil... herlig herlig bil :D

skal du har norske skilter?

legg ut mer specs om bilen da! og planer!

forresten:

ang sommerdekk, så er det kun et sett som "holder mål"..

michelin pilot sport ps2.

Bruk penger på skikkelige dekk, så har du mer glede ut av bilens kjøreferdigheter :)

vinter er jeg usikker på... jeg ville kanskje gått for pigger.. og selvsagt de dyreste/beste dekkene.

Skrevet

Er så misunnelig at jeg ikke gidder å ønske deg velkommen til forumet. :-)

Neida, velkommen...

Pigg eller ikke pigg? Jeg har kjørt piggfritt de 10 siste årene, 5 av dem med BMW/bakhjulstrekk. Kommer til å fortsette med piggfritt i årene fremover.

Skrevet

Takker! Gleder meg selvfølgelig sykt. Prøvekjørte en hos forhandler her og det går bra...valgte dog manuelt gir istedenfor DCT da jeg ikke synes DCT'en fungerte så godt. Prisen her er en drøy tredjedel av i Norge.

Når det gjelder dekkene leveres det ikke gode vinterdekk her i UK, bare "kontinentale" helårsdekk, så de må kjøpes i Norge.. Men er bekymret for at pigg kan ødelegge komfort & støynivå, så da blir det kanskje piggfri..

Skrevet

Jeg ville nokk og valgt manuell! ;) Er vell mye arti i den biln!

Hvis du går for piggfridekk så så jeg at Michelin X-Ice X12 vant testen i Motor..

Skrevet

forresten:

Bruk penger på skikkelige dekk, så har du mer glede ut av bilens kjøreferdigheter :)

vinter er jeg usikker på... jeg ville kanskje gått for pigger.. og selvsagt de dyreste/beste dekkene.

Blir nok engelske skilter...gidder ikke betale engangsavgiften i Norge! Jeg har faktisk ikke diskutert med forhandler hvilke sommerdekk bilen skal leveres med, så det må tas opp.

Her er specs:

Space Grey

Platinum Novillo Individual Leather

EDC

19" double M spoke alloys

Black carbon-look leather trim

High-beam assistant

Drive Assist

M Drive

Drive Online

Voice control

Bluetooth phone

Telematics

Loudspeakers +stereo BMW business

USB interface

High-gloss shadowline

Alarm system

Electric front seats+memory

PDC

Rain sensor w/active headlight

Xenon

Navi professional

Cruise control

Extended interior light package

+ litt andre småting.

Har stort sett tenkt å beholde bilen original, men unntak av eksos - vurderer Eisenmann eller Remus. Lyden i Eisenmann er syk . Ligger noen snutter på Youtube. Originaleksosen er ok, men mangler litt v8-roar mener jeg. Dessuten, speed limiteren skal fjernes. Har vurdert remap også, men venter litt med det tror jeg..

Skrevet

Velkommen til forumet, Og gratulerer med en sykt rå M3. Blir denne å se på BMW dagene på Våler til sommern eller? Du må jo innom Norge på treff med den der :)

Og til valg av vinterdekk så hadde ikke jeg vurdert pigg engang. Piggfri er tingen både for framkommelighet og komfort ;)

Skrevet

Takk - hadde vært moro å få til et treff ja, når går det av stabelen?

Tror jeg heller i retning piggfri - vinterdekkene skal på 18-tommere, satser på 235 foran og 245 bak. Sommerdekk er 245 foran og 265 bak.

Skrevet
Takk - hadde vært moro å få til et treff ja, når går det av stabelen?

Tror jeg heller i retning piggfri - vinterdekkene skal på 18-tommere, satser på 235 foran og 245 bak. Sommerdekk er 245 foran og 265 bak.

Er litt usikker på tidspunkt på BMW dagene enda, vet ikke om det er fastsatt noe dato, Kansje andre som vet?

Tror ikke du kommer til og angre på piggfri nei :)

Skrevet

forresten:

Ser rå ut den M3'en din også forresten, kjører vel fra meg! Fornøyd med Eisenmann-eksosen?

Skrevet

man kjører ikke pigg i oslo området da det er 90 prosent bare veier..

og salta som faen.. er ikke mange timene dey er snø på veiene her etter et kraftig snø fall. kunn små veier.. jeg har eller skal aldri ha pigg unasett bil så lenge jeg bor her.. da kjører jeg heller saktere eller lar bilen stå

Skrevet

Gratulerer med noe av det ypperste du kan få på veien! :lol:

Og velkommen til forumet! :D

Ang. vinterdekk; for det første; MÅ du kjøre bilen her i Norge/Østlandet om vinteren? Mye salt/krydder på veiene og som kjent; et og annet hull i det som egentlig skal bety vei...

Siden du sparer så mye på å ikke kjøpe norske skilt; hadde jeg vært deg hadde jeg spart M3-ern til sommeren og brukt 150k på en "vinter-M3" fra 1993 og kjørt her hjemme....og så luftet V8-ern i Europa/Tyskland på vei hjem til Rudskogen i juni... :twisted:

....bare drømmer fra en som flere ganger har spart i mange år til hvite, norske skilt... :cry:

Skrevet

Grattis med ny bil!

Til bimmeren min kjøpte jeg meg bridgestone blizzak 235/45/17 i fjord. Bor ikke i en by men er veldig fornøyd med dekkene. Satt meg fast en gang i løpet av sesongen, men dette var på speil is så kunne ikke forvente så mye annet :lol:

Lykke til med bilen i alle fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...