Hopen Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Hei! Motoren bruker en god del olje.. Halvliter på 3dagers kjøring. Den virker tight og fin. har ikke noe intrykk av at motoren er utslitt heller. Km-stand er uvisst, men ifølge tidligere eier ca 200000km. Noen tips om hva det kan være?
viruz10 Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Det var da ektremt mye. Da må det vere lekasje en plass. Ellers er toppaking gåen. Sjekk kjølevesken om den er rar farge på.
karsten Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Blå røyk når du kjøre nedover å bremser på gearet og gasser litt?(ventil tettinger) eller hele tiden?(stempel ringer++) eller en fysisk lekasje ett sted.
Hopen Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Er ikke noe i kjøleveske og inen lekasjer på motor utvendig så jeg skjønner ikke helt:s
Glenno Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Noe må være galt når du bruker så mye olje. Få tatt en leak test.
Bimmerlars Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Så høyt forbruk skyldes gjerne stempelringer. Ta en lekkasjetest og se hva du finner ut. Blåser det noe om du tar opp peilepinnen med motor i gang? Evnt. oljepåfyllinga?
Hopen Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Hmm.. siden motoren står i annen vinkel nå en orginalt så er det ikke sikkert at peilstaven blir rett og dermed motoren kvitter seg med det som blir for mye? er det en mulig teori?
Glenno Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Hmm.. siden motoren står i annen vinkel nå en orginalt så er det ikke sikkert at peilstaven blir rett og dermed motoren kvitter seg med det som blir for mye? er det en mulig teori? Står motoren i et helikopter eller?
tomerikk Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Kan og komme av tett veivhus ventilasjon
Hopen Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Kan og komme av tett veivhus ventilasjon Hvor sitter denne og hvordan får jeg åpnet denne?
Hopen Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 motoren er shimset opp på innsungssiden for at den skal gå klar for bkf.. men er ikke sikkert dette har så mye å si..
Simpel Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Kan og komme av tett veivhus ventilasjon Hvor sitter denne og hvordan får jeg åpnet denne? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=107363&highlight= Jeg renset den opp med startgass.
Hopen Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Var av med denne da jeg demonterte motor tidligere. Hvor skal slangene fra ventilasjone kobles på? en på innsuget? Er det i slangene det går tett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå