^th0mas^ Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 I dag skulle jeg fort opp i fart. Bilen var i 2. gir, og jeg presset gasspedalen hardt ned. Så slipper jeg gasspedalen og trør inn clutchen for å bytte gir, og da ruser bilen seg noe helt sinnsykt! Turtallet skyter seg i været når jeg skal bytte gir etter å ha trødd hardt på gasspedalen. Det roer seg heller ikke når jeg setter bilen i fri og står i ro. Det roer seg først når jeg bytter tilbake til førstegir og tar av rolig. Hva f.... skjer? 1. Presser gasspedalen hardt ned for å oppnå stor fart. 2. Presser ned clutch for å bytte til 3 gir, men i det jeg trør inn clutchen sier det VROOOOM
^th0mas^ Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Vet ikke. Det er kun når jeg trør gassen helt ned i bunn og skal bytte gir at det skjer. Er dette et typisk problem som kan skje?
fredriko Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 garantert vaieren som henger seg, pleier og skje når du trør pedalen i bunn
^th0mas^ Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Hvordan fikser man dette? Stramming? Smøring?
Glenno Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Var ute for det samme i våres. Sprayet beveglige deler og vaier, men fungerte bare noen uker om gangen. Løsningen var bytte vaier.
^th0mas^ Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Var ute for det samme i våres. Sprayet beveglige deler og vaier, men fungerte bare noen uker om gangen. Løsningen var bytte vaier. Gjorde du dette på E36? Hvor mye arbeid er det?
AlXz Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Var forresten borte i at pedalen vippet over her på en e36. Da manglet den stoppeskrua under pedalen, så når den ble bunna vippa den over og holdt full gass..
^th0mas^ Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 Stoppeskruen er der. I dag var imidlertid problemet vekk. Fjernet en plastbit og masse dritt som hadde samlet seg bak/under selve gasspedalen. Håper det var hele problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå