Gå til innhold

Bilen ruser seg når jeg trør inn clutchen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skulle jeg fort opp i fart. Bilen var i 2. gir, og jeg presset gasspedalen hardt ned. Så slipper jeg gasspedalen og trør inn clutchen for å bytte gir, og da ruser bilen seg noe helt sinnsykt! Turtallet skyter seg i været når jeg skal bytte gir etter å ha trødd hardt på gasspedalen. Det roer seg heller ikke når jeg setter bilen i fri og står i ro. Det roer seg først når jeg bytter tilbake til førstegir og tar av rolig. Hva f.... skjer?

1. Presser gasspedalen hardt ned for å oppnå stor fart.

2. Presser ned clutch for å bytte til 3 gir, men i det jeg trør inn clutchen sier det VROOOOM

Skrevet

Var ute for det samme i våres. Sprayet beveglige deler og vaier, men fungerte bare noen uker om gangen. Løsningen var bytte vaier.

Skrevet
Var ute for det samme i våres. Sprayet beveglige deler og vaier, men fungerte bare noen uker om gangen. Løsningen var bytte vaier.

Gjorde du dette på E36? Hvor mye arbeid er det?

Skrevet

Var forresten borte i at pedalen vippet over her på en e36. Da manglet den stoppeskrua under pedalen, så når den ble bunna vippa den over og holdt full gass.. :P

Skrevet

Stoppeskruen er der. ;)

I dag var imidlertid problemet vekk. Fjernet en plastbit og masse dritt som hadde samlet seg bak/under selve gasspedalen. Håper det var hele problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...