OLEZZ Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Har seg slik at noen ganger når jeg skal vri om tenningen så skjer det ingenting og varselblink slår seg på. Må ut å ta av batteripolen så funker den igjen. Veldig sjeldent at det skjer, men veldig plagsomt når det skjer. Jeg har sett en defa boks under rattstammen med en stor stikker. Noen måte å fjerne dette på eller? Det må jo være startsperre.
Tom K Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Dra ut den store kontakten på Defa boksender finner du en hvit ledning med grønn stripe, denne klipper du av, så finner du en rød med svart stripe, denne klipper du også av, avisoler begge disse og koble de sammen, altså hvit/grønn kobles sammen med rød/svart, pass på så du ikke tar den som er helrød for da starter bilen, lykke til
///MoePower Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Har vært litt plaget med samme problem på E23'n min. Av og til når jeg skal starte den så er det ikke livstegn i bilen, jeg kan kjinne og kjinne på starteren lenge uten at det skjer noenting som helst, det kommer bare et lite host av og til. Kjinner jeg en stund så kommer det en klikkelyd i bilen med samme takt som en alarm. Eneste som hjelper er å la bilen stå noen timer eller koble fra batteriet i 5 minutter så starter den tvert uten fusking eller noenting. Den kutter strømmen til dysene når dette skjer, så er tydelig en startsperre av noe slag. På min hadde jeg også en defa boks under dashbordet, denne fungerte ikke og tidligere eiere hadde vært og klusset med ledningene til den så jeg fjernet likegodt hele opplegget uten at problemet ble borte av den grunn. Lurer på om det kan ha noe med kjørecomputer å gjøre, for det ligger jo ei startsperre i den som man kan taste en 4-sifret kode med. Men kjørecomputeren er død.
OLEZZ Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Dra ut den store kontakten på Defa boksender finner du en hvit ledning med grønn stripe, denne klipper du av, så finner du en rød med svart stripe, denne klipper du også av, avisoler begge disse og koble de sammen, altså hvit/grønn kobles sammen med rød/svart, pass på så du ikke tar den som er helrød for da starter bilen, lykke til Takker. Skal prøve dette.
Tom K Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Dra ut den store kontakten på Defa boksender finner du en hvit ledning med grønn stripe, denne klipper du av, så finner du en rød med svart stripe, denne klipper du også av, avisoler begge disse og koble de sammen, altså hvit/grønn kobles sammen med rød/svart, pass på så du ikke tar den som er helrød for da starter bilen, lykke til Takker. Skal prøve dette. Dette er den beskrivelsen vi hadde når jeg jobbet for Falck, Det er MYE tull med gamle Defa alarmer
OLEZZ Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Problemet begynnte å skje flere ganger i dag, så jeg satt sammen de ledningene. Det har ikke skjedd etterpå. Så vi får håpe det holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå