Rabies Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Jeg lurer som topic muligens avslører på hvilken mnd i hvilket år M42 utgikk og ble erstattet av M44 i E36 318is
Glennski Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Det var vel i 94' Da endret de m40 til m43 og m42 til m44
Kai-P. Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Det skjedde i september '95, altså på 96-modeller og utover.
Glennski Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Kai-P. skrev: Det skjedde i september '95, altså på 96-modeller og utover. Godt noen har peiling
Rabies Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Takk for kjappe svar. Men kom ikke M44 både som 1,8 og 1,9 liter? Tenker på hva jeg måtte hatt for å kunne godkjenne i min 97 318i. Regner med at jeg ikke kan bruke m42 uansett i hvertfall. Edit: kom på dette i forbindelse med Dirtydicky's M3 prosjekt som måtte ha 3,2 liter da bilen var for ny til å kunne godkjennes med 3,0.
Rabies Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Ok. Da ble jeg litt klokere... Tror motoren min synger på siste verset, så når den eventuelt kneler så blir det IS-maskin i bilen. Bør jeg egentlig søke om godkjenning så fort som mulig? Og hvordan går jeg egentlig frem med dette?
AlXz Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Du bør søke i god tid, da det ofte tar lang tid å få svar. Ihvertfall kan du ringe til BT og høre. Men ganske greit å ha alt skriftelig derfra..
Rabies Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 Ok. Men er det noe skjema jeg kan fylle ut? Eller drar jeg rett og slett opp og legger frem hva jeg har tenkt til å gjøre med understell, bremser, etc. for å kunne forsvare et motorbytte?
AlXz Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Mulig det finnes skjema.., men ble ikke brukt da en kompis søkte. Han søkte fra 316 til 325 btw. Og skal straks inn å vise bilen.. Bare legger frem hva du skal gjøre, alle deler du skal bytte + kopi av vognkort på bil + vognkort på donor/delebil + mva/toll papirer om du har delebil.., evt papirer på motor osv..
Rabies Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 Hmmm, har ikke noen delebil da. Tenkte først å handle inn bakstilling med skivebremser, ventilerte forbremser og stabstag forann. Montere det og så tenke på å skaffe motor. Funker det ikke å eventuelt benke bilen med nye motoren i elns?
AlXz Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Trenger ikke å benke den mener jeg. Mener det skal gå å søke før du har deler også.., men bør kanskje bare ringe dem og høre.. Du MÅ ha papirer på den "nye" motoren mener jeg. Kjøpsbevis og papirer på at den er lovlig tatt inn i norge (moms..). Så må du få et verksted til å bekrefte at du har flyttet/byttet de delene du har skrevet i søknaden/blitt enige med BT om at skal byttes.., samt en 4hjulskontroll tenker jeg. For så å bestille time hos BT for nytt vognkort og siste sjekk..
Rabies Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 Papirer ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. Kanskje greiest å ta inn en donorbil fra danmark/sverige eller noe da?
AlXz Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Rabies skrev: Papirer ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. Kanskje greiest å ta inn en donorbil fra danmark/sverige eller noe da? Vet ikke åssen markedet på M44 er.., men skulle tro det var noe dårlig og kostet litt.. ? Hvordan er det med slike motorer her på forumet feks? Er mye M42 rundt om.., men de går faktisk for noen kr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå