Gå til innhold

Når ble M42 erstattet av M44 (E36 318is)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja koster vel litt mer med M44 enn M42.

Men Siden 97 mod E36 ikke ble levert med M42 så tror jeg jeg kan glemme å få det godkjent.

Hva er egentlig forskjellen på M42 og M44 bortsett fra 1,8/1,9 forresten? Noen som vet?

Skrevet

uten donorbil er det nesten umulig å få det godkjent, du må kunne dokumentere at delene ikke er stjelt og at det er riktige deler du bruker.

når jeg var til blombering sa han på BT hyggeleig kar, at det ytterstfå som fikk det igjennom uten donorbil.

Skrevet

kanskje bare gå for den løsningen da...

Men må jeg ikke bytte tenningslås? Regner med at startsperra sitter i hjernen og den må jeg vel skifte ut...

Skrevet

Spørs hva du bytter til..

Bytter du til samme motor som du har nå, så skal du kunne bruke hjerne du har, ews boks og nøkkel (chip) som før.

Bytter du til annen motor (som krever annen hjerne/styring) må du ha med ews boks og chip i nøkkel. (bytter bare chip i nøkkel).

Dersom det er ewsII..

Skrevet

Det vil jo i såfall bli en M44 i min 97 318i M43.

Regner med at det er ewsII på denne i hvertfall.

Edit: Så det jeg trenger for å få dette til å funke er egentlig motor, hjerne, ews boks og chip i nøkkel? Ellers passer ting sammen eller?

Skrevet
Ja koster vel litt mer med M44 enn M42.

Men Siden 97 mod E36 ikke ble levert med M42 så tror jeg jeg kan glemme å få det godkjent.

Hva er egentlig forskjellen på M42 og M44 bortsett fra 1,8/1,9 forresten? Noen som vet?

Antall hestekrefter er likt, men hele 5 Nm mer i dreiemoment i M44-motoren! :lol: Glem den godkjenninga, er ingen som merker det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...