Bjørnen Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Har fått problemer med at girspaken låser seg i N eller P posisjon. Må da stoppe bilen i ca ett minutt, for så å starte igjen. Da kan jeg ta spaken fra P uten å inn med bremsepedal etterpå. Med andre ord ikke helt som det skal. Så samtidig at bremselys ikke virket, for så å bli stående å lyse hele tiden etterpå. Løsningen ble da å slå av tenninga igjen. Har noen noe kjærkomne tips. Er en -97 528 iat.
gkw89 Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 den feilen fikset jeg på en annen bil, med samme sypmtomer ihvertfall...
Bjørnen Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 Hva var det den feilen gikk ut på da?
gkw89 Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 at når man trykke inn pedalen, så opphører ikke "låsepinnen" til girskifter'n, så den tror at pedalen ikke er inne... bytta den bryter'n som "bonden" snakka om, så blei det i orden...
Bjørnen Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 Mange takk, skal prøve den løsningen.
Bjørnen Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 Løsningen på dette problemet ble nok en gang å koble fra begge polene på batteriet i min. 2 timer, alt fungerer topp etterpå. Virker som en restart på systemet er mirakelmedisin på merkelige elfeil. Gjorde det samme da soltaket levde sitt eget liv. Lurer på hvorfor slike "bugs" dukker opp av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå