minim Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Vurderer innkjøp av en 1-serie. Er det noen generelle tips&råd til hva man skal se etter på disse bilene? Er det noe problem med bruktimport? I hovedsak kunne jeg tenkt meg en 120d og aller helst en 2007 og nyere pga motoroppgraderingen, men det er ikke et must. Har lest om noen som har fått problemer med turboen etter realtivt kort tid pga. forhandlere som ikke har byttet filteret i veivhusventilasjonen på 40k servicen. Om det er flere slike ting man bør være obs. hadde det vært supert med input på dette! Hvilken forskjeller er det i motoren i fra 163hk->177hk i modellskiftet 2006-2007? Er det kun øket ladetrykk og resten som tidligere? Er det andre ting som er endret utenom motoren? Budsjettet er helst under 300k. Ønsker mest mulig av ekstrautstyr og M-pakke på ratt/understell er et must. Kunne også tenkt meg bi-xenon, keyless-go, skipose, skinn(sports)seter, navigasjon, manuell kasse ++. Kankje veien er å gå via en eller annen som er flink til å skaffe biler på bestilling fra tyskland, men jeg kjenner ikke til noen som er spessielt flinke på import av BMW så er veldig mottagelig for tips ang. dette. Kjenner noen til om det står webasto i disse bilene orginalt? Vet at VW har måttet sette dette i mange av de nye diesel bilene sine pga. at de ikke utvikler nok varme på de kaldeste dagene. Er det i så tilfelle mulig å få denne programmert om i fra tillleggsvarmer til konvensjonell webasto (varmer av kupe og motor til et visst tidspunkt)? Til sist. Er det noen muligheter for å få utstyrslisten slik bilen var levert orginalt fra BMW i fra noen nettside om man har reg. nr. eller må man gå til en BMW-forhandler for å få sjekket dette?
in2you Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 send en mail til bmw-norge så ordner dei hele utstyrslista for deg
minim Skrevet November 28, 2009 Forfatter Skrevet November 28, 2009 send en mail til bmw-norge så ordner dei hele utstyrslista for deg Supert. Da skal jeg prøve det =) Edit: e-post sendt.
minim Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 Er det noen som kjenner til importører som fikser biler på bestilling? Jeg har allerede vært i kontakt med et par tre, men hos noen viser de bare til de bilene de har inne selv om de er så langt i fra det jeg spesifiserer som det er mulig å komme. Det er to stk. som jeg føler meg rimelig trygg på at de kommer til å følge saken videre og muligens finne noen eksemplarer til meg, men når det skjer vet jeg ikke.. Har nå fått sendt ut følgende e-post til et par importører. Er det noe jeg gjør feil her?; Jeg har nå i en tid sett etter en BMW 120d uten å finne helt det jeg leter etter. Kankje dere har kontakter som kan finne en slik bil i Tyskland. Om det er mulig ønsker jeg et uforpliktende tilbud på følgende bil. BMW 120d 2004-2007mod. Sort. Aller helst 177hk utgaven (2007-), men om dette ikke er mulig innenfor mitt prisleie kan jeg gå for 163hk utgaven før -07. Følgende ekstrautstyr må bilen ha: -M sportspakke -Xenon for nær og fjernlys -M sportsfjæring -Sportsseter (Skinn) -M sportsratt med multifunksjonstaster -M Aerodynamikkpakke -Bordcomputer -Key less go (usikker på om denne er på pre. -07 biler) Ekstrautstyr som kan være med som et pluss; -Parkeringssensor forran/bak -Automatisk klimaanlegg -Automatisk regnsensor -Invidual høyglans shadowline -Setevarme -Soltak i glass El. -Regulerbart midtarmlene -18" Orginale BMW-felger Har sett biler med lignende ekstrautstyrspakker gå på finn.no for 200-280000kr alt etter alder, men hadde ikke tenkt å bruke noe over 280000kr. Har mulighet for å vente til over nyttår for å få et større bruksfradrag om dette senker prisen med en del. Eksempel: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19817442
minim Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Er det noen som klarer å oversette dette til hva som er av utstyr på denne? Er det f.eks hel-skinn seter eller hva betyr "Stoff-/Sensatec-Kombination"? AUSSTATTUNG ABS, Anhängerkupplung, Einparkhilfe, El. Fensterheber, El. Wegfahrsperre, ESP, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Navigationssystem, Partikelfilter, Scheckheftgepflegt, Schiebedach, Servolenkung, Sitzheizung, Xenonscheinwerfer, Zentralverriegelung FAHRZEUGBESCHREIBUNG Stoff-/Sensatec-Kombination Flashpoint schwarz/schwarz,Klimaautomatik,Navigationssystem Business,el.glasdach,Bi Xenon-Licht,Sportsitze,Sitzheizung,Park Distance Control(PDC), Diesel Partikelfilter,Multifunktion für Lenkrad,Anhängerkupplung mit abnehmbarem Kugelkopf, Schadow Line,Außenspiegelpaket,Innenspiegel automatisch abblendend,Armauflage vorn, M-SPORTPAKET,M-Aerodynamikpaket,M-Sportfahrwerk,M-Lederlenkrad,M LM Räder 17"Zoll Doppelspeiche 207 M mit Mischbereifung Runflat,Individual Dachhimmel anthrazit,Individual Sonnenschutzverglasung,Handy Vorbereizung mit Bluetooth Schnittstelle,Regensensor und autom.Fahrlichtsteuerung,Interieurleisten Aluminium Glaciersilber,fußmatten in Velours,Nebel, Scheinwerfer-Waschanlage,exterieurumfänge in Wagenfarbe,Lichtpaket,Basic Package,HIFI Lautsprechersystem,6-Gang,Saphirschwarz Metallic,1-Hand,Unfallfrei,Nichtraucher,Sehr gepflegter Zustand. Modell 2007.
Simpel Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Er det noen som klarer å oversette dette til hva som er av utstyr på denne? Er det f.eks hel-skinn seter eller hva betyr "Stoff-/Sensatec-Kombination"? AUSSTATTUNG ABS, Anhängerkupplung, Einparkhilfe, El. Fensterheber, El. Wegfahrsperre, ESP, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Navigationssystem, Partikelfilter, Scheckheftgepflegt, Schiebedach, Servolenkung, Sitzheizung, Xenonscheinwerfer, Zentralverriegelung ABS, tilhengerfesete, parkeringshjelp (pdc regner jeg med), el vinduer, elektronisk startsperre, ESP, skinninteriør, lettmetallfelger, navi, partikkelfilter, alle servicer OK, takluke, servostyring, setevarmere, xenonlys og sentrallås. Velkommen til forumet
minim Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Skrevet Desember 4, 2009 ABS, tilhengerfesete, parkeringshjelp (pdc regner jeg med), el vinduer, elektronisk startsperre, ESP, skinninteriør, lettmetallfelger, navi, partikkelfilter, alle servicer OK, takluke, servostyring, setevarmere, xenonlys og sentrallås. Velkommen til forumet Takk og takk! Ny bil er bestilt fra tyskland og får jeg en bekreftende telefon i fra han som er å ser på bilen i morgen har jeg den ut i neste uke. Helt etter min "spec" med alt utstyret jeg ville ha med samt litt til
minim Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Skrevet Desember 5, 2009 Noen som har felgtips til meg da? Må ha meg noen sommerfelger og tenkte meg å få dem med bilen i fra tyskland, men da må jeg finne meg noen fine felger i løpet av dagen. Noen som har tips? Har funnet to under som jeg synst tar seg godt ut. Hva blir bra på denne? 17"-18"-19"-20" ? Bilder av bilen det sikkert blir.. Bilder av to forskjellige felgtyper jeg synst så greit ut.
Wacman Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 gå på bmw.no og sjekk ut tilbehørskonfiguratoren der.. ikke prøv deg på større enn 18" da blir bilen et helvete å kjøre,den er mer enn ille nok med 18" og M-understellet. Prøv å holde deg unna sensatec-seter. Det er "kunstlær" so ikke tåler tidens tann særlig godt. De har en tendens til å sprekke opp i sømmene.
minim Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Skrevet Desember 6, 2009 gå på bmw.no og sjekk ut tilbehørskonfiguratoren der..ikke prøv deg på større enn 18" da blir bilen et helvete å kjøre,den er mer enn ille nok med 18" og M-understellet. Prøv å holde deg unna sensatec-seter. Det er "kunstlær" so ikke tåler tidens tann særlig godt. De har en tendens til å sprekke opp i sømmene. Der fant jeg det ja. Har holdt på i "bygg din bmw" å letet etter felger jeg. Tusen takk! Er sensatec så dårlig at det kan være verdt det å ikke kjøpe akkurt den bilen om alt annet "stemmer"?
Tommy Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Jeg har 19" på min 118d. 8x19 foran, og 9,5x19 bak, med 225/35 og 245/35. Dette ser bra ut på bilen, og den er faktisk meget behagelig å kjøre. Det er en original M-Sport, men fjærene er byttet til AC Schnitzer.
Wacman Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Det ser fett ut, men er også litt smak og behag. Med runflat dekk blir det sinnssykt hardt å kjøre på synes jeg, særlig på de elendige veiene vi har her i området jeg ferdes mest.
Tommy Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Det ser fett ut, men er også litt smak og behag. Med runflat dekk blir det sinnssykt hardt å kjøre på synes jeg, særlig på de elendige veiene vi har her i området jeg ferdes mest. Jeg har aldri hatt runflat på min.
minim Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Skrevet Desember 6, 2009 Jeg har 19" på min 118d. 8x19 foran, og 9,5x19 bak, med 225/35 og 245/35. Dette ser bra ut på bilen, og den er faktisk meget behagelig å kjøre. Det er en original M-Sport, men fjærene er byttet til AC Schnitzer. Dette tok jo seg meget bra ut! Du har byttet fjærer for å få den lavere eller fordi de er stivere? Må det byttes fjærer for å unngå subbing med 19" Det var forresten litt kult med garage med flislagt gulv
Tommy Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Jeg har 19" på min 118d. 8x19 foran, og 9,5x19 bak, med 225/35 og 245/35. Dette ser bra ut på bilen, og den er faktisk meget behagelig å kjøre. Det er en original M-Sport, men fjærene er byttet til AC Schnitzer. Dette tok jo seg meget bra ut! Du har byttet fjærer for å få den lavere eller fordi de er stivere? Må det byttes fjærer for å unngå subbing med 19" Det var forresten litt kult med garage med flislagt gulv Det var forrige eier som byttet fjærene, for å få den litt lavere. Den subbet såvidt bak, med 9,5" felg med 255/30 på, så jeg fikk valset inn "leppa" i hjulbuen bak, å endret dekkdim til 245/35, for å ungå subbing, å for å få litt mere gummi på felgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå