Gå til innhold

Ett spørsmål og noen erfaringer ang vibrasjon på E39...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver finne noen sammenhenger;

Jeg har selv en Touring der jeg har slitt med vibrasjoner en stund, men har fått fjernet det meste.

Gjelder problemene med vibrasjon alle E39, eller er det stort sett modeller med nivåregulering som har disse problemene?

1. Dekk og felger; en selvfølge men som mange sier; Michelin er definitivt de beste dekkene til disse bilene.

2. Foringer og atter foringer...

3. Hardy

4. ... nivåsensorer!!! Dette var en STOR overraskelse da jeg ikke har merket eller sett noen feil. Jeg merket bilen var noe ustabil ved enkelte hastigheter, noe jeg trodde skyltes ubalanse i dekk. Dette var det ikke, men det var nivåsensorene/kompressor som ved forskjellig hastighet ikke klarte kompensere for lufttrykket som oppstod på karosseri.

5. Skiftet bremseskiver/klosser og dette fjernet vibrasjon ved lave hastigheter.

Sjekk også vann; store mengder i bevegelse vil forflytte bilens center of gravety kontinuerlig...

• 5 weeks later...
Skrevet

Hei

Sliter og med vibrasjoner i min E39. er en ´99 mod. 520iA.

Jeg har byttet felger og byttet om på dekk, Byttet ALT av bremsedeler fremme og bak... Vibrasjon og noe lyd oppstår fra 40-50 og blir bare krafitgere etter hvert oppover i hastighet. Det føles som at det kan variere noe etter underlag, og last. Jeg har ikke noe vibrasjon å snakke om i rattet, men det føles som at det sitter i karroseriet. føles og som at bilen "svever/flyter" litt på veien. Dårlig veigrepsfølelese. Tenker selvlflg. på at det kan være en eller flere foringer som er dårlige, men er og engstelig for at det er kast i en aksel el. Tror dempere er ok. Vet det finnes mye deler som kan byttes unødvendig, men tips om hvor man skal begynne, eller om noen som kan ta en prøvetur for å "kjenne" på feilen og rettlede hadde vært gull... Evt. tips om en billig guru som kan mekke...

Jeg har jo selvfølgelig og en ødelagt ABS hjerne. ABS og ASC funker nå bilen har vært skikkelig kald, i et par min. slukner så.... i den senere tiden har og speedometer begynnt å kutte. Bare hvis jeg start om med varm bil... i hovedsak.

Se svensk firma som kan reparere ABS moduler...

http://innosund.com/content/view/17/52/

fint med tips og hjelp.

Ole´

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...