TripleE Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Er det noen i forumet som kjenner til en kar som heter Håkon Linde? Vet han er/har vært aktiv med kjøp og salg av div BMW. Han er opprinnelig fra Sandefjord. Jeg trenger hjelp til å finne ut hvor han er og komme i kontakt med han. Årsaken er at han har lurt meg seriøst på en bil-tilhenger. Han solgte meg noe som i utgangspunktet var en gammel, men ok biltralle. Når jeg etterhvert får vognkort i mitt navn, viser det seg at den hengeren jeg har kjøpt ikke har noe å gjøre med det som står i vognkortet. Vognkortet sier at hengeren er 1-akslet og egenbygd med en totalvekt på 1160kg. Hengeren er 2-akslet og helt tydelig fabrikkbygd (merke ukjent), og ser ut til å være sånn ca 1600 kg total og kanskje ca 1200 kg nyttelast. Hele greia lukter svidd. Jeg tror at den hengeren jeg har fått enten er smuglet inn, eller tyvegods, og deretter satt på skilt fra en annen henger. Har prøvd å nå han flere ganger i høst, uten å lykkes. Har snakket med moren hans, men hun er relativt kjølig og avvisende når jeg ringer og spør etter Håkon. Litt merkelig det, kanskje det er flere som ringer henne i samme ærend og har uoppgjorte saker med sønnen hennes??? Uansett, jeg skulle gjerne fått tak i fyren og fått gjort om handelen. Så hvis noen av dere har noe som helst kjennskap til denne fyren, så er jeg takknemlig for alle tips.
iNthe Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 om du har pratet med moren hans, så har du vel nummeret hennes? da kan du gå til politiet og få ut adressen, og så møte opp der selv eller i værste fall få en advokat til å skrive ett brev for å ta det rettens vei. høres veldig kjedelig ut, lykke til
TripleE Skrevet November 28, 2009 Forfatter Skrevet November 28, 2009 Joda, jeg har både telefonnummeret og adressen til mora i Sandefjord. Men jeg bor 2 timer unna, og ser bare for meg at om jeg kjører dit, om så uanmeldt, så er det stor sjanse for at det blir bomtur. vet ikke om han bor hjemme hos mor eller andre steder. Også vil jeg helst unngå å blande inn henne unødig. Hun er jo ikke part i saken. Men det er klart at jeg er tilbøyelig til å benytte de mulighetene som finnes for å få tak i fyren. Det er ikke noen formue det er snakk om, men det er bare så jævlig å bli så grundig lurt. Jeg har også telefonnummeret til selger, men jeg får ikke opp noe hverken på navn eller nummer når jeg søker på telefonkatalogen. Har sendt han flere meldinger og "tilbydt" han å ordne opp i saken. Har også ringt gjentatte ganger uten å få svar eller bli oppringt tilbake. Absolutt ingen respons. Et alternativ er jo selvfølgelig å ta hengeren til Biltilsynet og få "dommen" der og bli avskiltet, og deretter anmelde fyren for salg av tyvegods og dokumentfalsk. Jeg har resursser til å ta dette via advokat og ta saken til retten om nødvendig, men jeg vil gjerne slippe mere "hassle", og bare bli kvitt hengeren og få igjen pengene mine. Når jeg Googler telefonnummeret hans får jeg opp en tråd her fra dette forumet fra mai i år, så han er tydeligvis oppe og går enda. Profilen hans er "bmwe30deler". Han har selv opplyst sitt telefonnummer i tråden, så kan vel jeg gjøre det her også. Nummeret er 94162882 Kanskje det er noen som kjenner han?????
TripleE Skrevet November 29, 2009 Forfatter Skrevet November 29, 2009 Hvis noen dere har info om fyren, så tar jeg det gjerne via PM. Regner med at han sikkert har sett denne etterlysningen allerede. Så da trenger jo ikke han å se hvilken info jeg ev får. Takknemlig for alle bidrag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå