Gå til innhold

Komplett turbobygg... hva trenger jeg????Har du tips?


Anbefalte innlegg

Skrevet
Regner med at jeg kommer til å lade ca 0.5, det burde vel motoren klare.

Hadde jeg vært ute etter masse HK, så hadde jeg ikke kjøpt meg en 318 i 1. omgang.

Sikkert veldig moro å kjøpt en M3 isteden, men det er ikke det jeg er ute etter her.

Som sagt aldri bygget turbo før, og synes det var et litt moro prosjekt å begynne på, siden liten erfaring... må jo begynne et sted :)

Har ikke tenkt å legge super mye penger i dette heller, får jeg en effektøkning på 50 hk så er jeg veldig fornøyd jeg!

Går dette bra drar jeg den lenger senere, med bytte av veiv, topppakning,pianotråd osv. eller bytter bil og gjør det med den ;)

Så har du noen tips så jeg kan gjøre dette så bra som mulig, kom med de :)

Som f.eks hvem side LMM burde være på.. ;)

Sett LMM på turboen du så er du igang :)

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
turbo skal kobles på innsug, skal da luftfilter på turbo? :oops:

Ja..

Men usikker på hvor lmm skal.., mellom turbo og luftfilter eller mellom turbo og innsug :P

Om du vil kan du også ha en intercooler mellom turbo og innsug :)

Skrevet
turbo skal kobles på innsug, skal da luftfilter på turbo? :oops:

Ja..

Men usikker på hvor lmm skal.., mellom turbo og luftfilter eller mellom turbo og innsug :P

Om du vil kan du også ha en intercooler mellom turbo og innsug :)

Regner med at LMM skal mellom turbo og innsug ? eller mellom intercooler og innsug? Er dette riktig? for så å kjøre luftfilter rett på turbo?

Skrevet
turbo skal kobles på innsug, skal da luftfilter på turbo? :oops:

Ja..

Men usikker på hvor lmm skal.., mellom turbo og luftfilter eller mellom turbo og innsug :P

Om du vil kan du også ha en intercooler mellom turbo og innsug :)

Regner med at LMM skal mellom turbo og innsug ? eller mellom intercooler og innsug? Er dette riktig? for så å kjøre luftfilter rett på turbo?

'

Motoren får mykje bedre blanding når du montere lmm på turbo også filter på lmm igjen...

Skrevet
Nytt spm? :)

Lønner det seg og bytte eksosanlegg også?

(Effektanlegg) og bytte til andre katalysatorer? Lambda?

skal ikke ha effekt anlegg på turbo, og iallefall ikke orginalt. 3" hele veien, kansje en turbo lyddemper eller noe enest:P kan bruke orginal lambda.

Skrevet
Regner med at jeg kommer til å lade ca 0.5, det burde vel motoren klare.

Hadde jeg vært ute etter masse HK, så hadde jeg ikke kjøpt meg en 318 i 1. omgang.

Sikkert veldig moro å kjøpt en M3 isteden, men det er ikke det jeg er ute etter her.

Som sagt aldri bygget turbo før, og synes det var et litt moro prosjekt å begynne på, siden liten erfaring... må jo begynne et sted :)

Har ikke tenkt å legge super mye penger i dette heller, får jeg en effektøkning på 50 hk så er jeg veldig fornøyd jeg!

Går dette bra drar jeg den lenger senere, med bytte av veiv, topppakning,pianotråd osv. eller bytter bil og gjør det med den ;)

Så har du noen tips så jeg kan gjøre dette så bra som mulig, kom medde :)

Som f.eks hvem side LMM burde være på.. ;)

Sett LMM på turboen du så er du igang :)

Helst på trykksia :D

Skrevet
Regner med at jeg kommer til å lade ca 0.5, det burde vel motoren klare.

Hadde jeg vært ute etter masse HK, så hadde jeg ikke kjøpt meg en 318 i 1. omgang.

Sikkert veldig moro å kjøpt en M3 isteden, men det er ikke det jeg er ute etter her.

Som sagt aldri bygget turbo før, og synes det var et litt moro prosjekt å begynne på, siden liten erfaring... må jo begynne et sted :)

Har ikke tenkt å legge super mye penger i dette heller, får jeg en effektøkning på 50 hk så er jeg veldig fornøyd jeg!

Går dette bra drar jeg den lenger senere, med bytte av veiv, topppakning,pianotråd osv. eller bytter bil og gjør det med den ;)

Så har du noen tips så jeg kan gjøre dette så bra som mulig, kom medde :)

Som f.eks hvem side LMM burde være på.. ;)

Sett LMM på turboen du så er du igang :)

Helst på trykksia :D

Evig diskusjon men min erfaring viser att det er best å ha den før turbo :)

Skrevet

på suge motor er riktig eksos og motstend veldig viktig. ved turbo så holder det med riktig størrelse på rør. ellers blir det fort varmt og holder lenge med bare bak potte. turbo demper mye lyd og ved mindre motstand så raskere lading på turbo. lmm skal stå mellom filter og turbo. ellers blir målingene\verdiene feile. kjører du lade trykk gjennom lmm så går det gale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...