|Ole| Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Regner med at jeg kommer til å lade ca 0.5, det burde vel motoren klare.Hadde jeg vært ute etter masse HK, så hadde jeg ikke kjøpt meg en 318 i 1. omgang. Sikkert veldig moro å kjøpt en M3 isteden, men det er ikke det jeg er ute etter her. Som sagt aldri bygget turbo før, og synes det var et litt moro prosjekt å begynne på, siden liten erfaring... må jo begynne et sted Har ikke tenkt å legge super mye penger i dette heller, får jeg en effektøkning på 50 hk så er jeg veldig fornøyd jeg! Går dette bra drar jeg den lenger senere, med bytte av veiv, topppakning,pianotråd osv. eller bytter bil og gjør det med den Så har du noen tips så jeg kan gjøre dette så bra som mulig, kom med de Som f.eks hvem side LMM burde være på.. Sett LMM på turboen du så er du igang
rollertoy Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Skrevet Desember 6, 2009 turbo skal kobles på innsug, skal da luftfilter på turbo?
AlXz Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 turbo skal kobles på innsug, skal da luftfilter på turbo? Ja.. Men usikker på hvor lmm skal.., mellom turbo og luftfilter eller mellom turbo og innsug Om du vil kan du også ha en intercooler mellom turbo og innsug
rollertoy Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Skrevet Desember 6, 2009 turbo skal kobles på innsug, skal da luftfilter på turbo? Ja.. Men usikker på hvor lmm skal.., mellom turbo og luftfilter eller mellom turbo og innsug Om du vil kan du også ha en intercooler mellom turbo og innsug Regner med at LMM skal mellom turbo og innsug ? eller mellom intercooler og innsug? Er dette riktig? for så å kjøre luftfilter rett på turbo?
|Ole| Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 turbo skal kobles på innsug, skal da luftfilter på turbo? Ja.. Men usikker på hvor lmm skal.., mellom turbo og luftfilter eller mellom turbo og innsug Om du vil kan du også ha en intercooler mellom turbo og innsug Regner med at LMM skal mellom turbo og innsug ? eller mellom intercooler og innsug? Er dette riktig? for så å kjøre luftfilter rett på turbo? 'Motoren får mykje bedre blanding når du montere lmm på turbo også filter på lmm igjen...
rollertoy Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Skrevet Desember 6, 2009 Måtte bare se det for meg... blir omtrent som på denne tegningen da?
ole_m7 Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Riktig, riktig... Det bilde der er faktisk fra en M106 bmw turbo motor..
rollertoy Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Nytt spm? Lønner det seg og bytte eksosanlegg også? (Effektanlegg) og bytte til andre katalysatorer? Lambda?
andyE30 Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Nytt spm? Lønner det seg og bytte eksosanlegg også? (Effektanlegg) og bytte til andre katalysatorer? Lambda? skal ikke ha effekt anlegg på turbo, og iallefall ikke orginalt. 3" hele veien, kansje en turbo lyddemper eller noe enest:P kan bruke orginal lambda.
rollertoy Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Takk for det! mulig å få kjøpt det til bilen min? eller må det sveises selv?
fredriko Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Regner med at jeg kommer til å lade ca 0.5, det burde vel motoren klare.Hadde jeg vært ute etter masse HK, så hadde jeg ikke kjøpt meg en 318 i 1. omgang. Sikkert veldig moro å kjøpt en M3 isteden, men det er ikke det jeg er ute etter her. Som sagt aldri bygget turbo før, og synes det var et litt moro prosjekt å begynne på, siden liten erfaring... må jo begynne et sted Har ikke tenkt å legge super mye penger i dette heller, får jeg en effektøkning på 50 hk så er jeg veldig fornøyd jeg! Går dette bra drar jeg den lenger senere, med bytte av veiv, topppakning,pianotråd osv. eller bytter bil og gjør det med den Så har du noen tips så jeg kan gjøre dette så bra som mulig, kom medde Som f.eks hvem side LMM burde være på.. Sett LMM på turboen du så er du igang Helst på trykksia
|Ole| Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Regner med at jeg kommer til å lade ca 0.5, det burde vel motoren klare.Hadde jeg vært ute etter masse HK, så hadde jeg ikke kjøpt meg en 318 i 1. omgang. Sikkert veldig moro å kjøpt en M3 isteden, men det er ikke det jeg er ute etter her. Som sagt aldri bygget turbo før, og synes det var et litt moro prosjekt å begynne på, siden liten erfaring... må jo begynne et sted Har ikke tenkt å legge super mye penger i dette heller, får jeg en effektøkning på 50 hk så er jeg veldig fornøyd jeg! Går dette bra drar jeg den lenger senere, med bytte av veiv, topppakning,pianotråd osv. eller bytter bil og gjør det med den Så har du noen tips så jeg kan gjøre dette så bra som mulig, kom medde Som f.eks hvem side LMM burde være på.. Sett LMM på turboen du så er du igang Helst på trykksia Evig diskusjon men min erfaring viser att det er best å ha den før turbo
gatebil76 Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 på suge motor er riktig eksos og motstend veldig viktig. ved turbo så holder det med riktig størrelse på rør. ellers blir det fort varmt og holder lenge med bare bak potte. turbo demper mye lyd og ved mindre motstand så raskere lading på turbo. lmm skal stå mellom filter og turbo. ellers blir målingene\verdiene feile. kjører du lade trykk gjennom lmm så går det gale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå