Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som har erfaring med startproblemer på E46? Har en coupe med startsperre på, så lurer på om den kan være den som fucker opp, men ikkje helt sikker! Det som er, er at av og til, når jeg skal starte bilen, så reagerer den ikkje i hele tatt når eg vrir nøkkelen til punkt3, den slår på strømmen og tenninga på bilen som vanlig, men startmotoren prøver ikkje engang å slå inn, ingen tegn til klikking eller summing eller noe! Så kan jeg prøve noen ganger, ta inn og ut nøkkelen fra nøkkehullet, og plutselig starter den, som om ingenting skulle være galt!

Noen som har vert borti det samme, eller vet hva som kan være galt??

SeaChest

Skrevet

Joda. Hadde samme feil på min E36. Selve problemet med at absolutt ingenting skjer gikk faktisk vekk av seg selv, men i ettertid har jeg hatt problemer med at selve startmotoren ikke slår inn. Kan være en sammenheng.

Det er sikkert releet på starteren din som ikke slår inn, tenning eller el-feil. Men kan som sagt være sliten starter.

Kjedelig at mye av samme feil går igjen på E36 og E46.

Skrevet

tror det er meir sannsynlig at det e startreleet som e fucked, og ikkje alltid slår inn, for starteren høres helt fin ut når den først kommer! Men har ikkje hatt problemet på noen dager no, så håper det kanskje er "gått over!" :P

Ja, irriterende dissa småfeilene, som alltid skal slå inn på ugunstige tidspunkt!

SeaChest

Skrevet

Jeg har nøyaktig samme problem på min 99mod 320d... Alle lys kommer på men ingen starter, jeg må bare vente en liten stund så prøver jeg igjen, men det er utrolig irreterende, en gang skjedde det når jeg skulle kjøre ut av en vaske hall så var det kø bak meg, så jeg måtte dytte bilen ut å da jeg satte meg i den igjen da starta den med en gang...

• 2 years later...
Skrevet

Gammel tråd men lurer på om noen vet hva som skylder dette? Sliter med det samme, har bytta startsperre, nøkkel og motorstyring. Vil fortsatt ikke starte innimellom. Bytter mellom feil på startsperre og feil på nøkkel.

I tilegg har abs styrenehet tatt kvelden og nivåmåler på tanken kommer og går. Uten at jeg vet om de har noe med hverandre å gjøre.

• 7 months later...
Skrevet

Vet denne tråden er gammel, men har samme problem, med at starteren bare snurrer, og slår ikke inn. Detter er på en e46 318i. Har byttet innslaget, og det hjelper ikke. Har også en abs sensor som ikke funker, men har vel ikke noe sammenheng?

Noen som har noen ideer om hva som kan være galt?

Godt med strøm på batteriet, men kommer sånn rar "strøm" lyd fra dynamoen. Mer fart, mer lyd.

Kan det være dynamoen, for den leverer vel strøm til starteren? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...